EN
  • Anasayfa
  • ESM7000 Uzmanlık Alan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan ESM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi YÜZ YÜZE
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet KURBAN Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Emre DANDIL Prof. Dr. Süheyla YEREL KANDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER
Amaç

Yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi.

Ders İçeriği

Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi.

Ders Kaynakları sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com,
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 276
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun belirlenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
2 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
2 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
4 Uygulanacak yöntemin tespiti ve uygulaması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilecektir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve spor bilimleri yazınını inceleyerek belirleyebilecektir. Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenecektir. Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. Yüksek lisans tezini yazabilecektir. Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Yüksek lisans tezini yazabilecektir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve spor bilimleri yazınını inceleyerek belirleyebilecektir. Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenecektir. Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. Yüksek lisans tezini yazabilecektir. Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yüksek lisans tezini yazabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5