Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | ESM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Emre DANDIL Prof. Dr. Süheyla YEREL KANDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Amaç |
Yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com,
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 276 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Uygulanacak yöntemin tespiti ve uygulaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilecektir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve spor bilimleri yazınını inceleyerek belirleyebilecektir. Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenecektir. Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. Yüksek lisans tezini yazabilecektir. Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yüksek lisans tezini yazabilecektir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez sürecinin ayrıntılarının açıklanmasını yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Araştırma konusunu, konu ile ilgili geçmiş çalışmalar ve spor bilimleri yazınını inceleyerek belirleyebilecektir. Konu ile ilgili kaynakları nasıl belirleyecegini öğrenecektir. Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. Yüksek lisans tezini yazabilecektir. Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Gerekli verileri elde etme yeteneği kazanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yüksek lisans tezini yazabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yüksek lisans tezini sunabilecek ve savunabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |