Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yanma ve Hava Kirliliği | ESM5047 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Ders Veren | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Amaç |
Tüm enerji kaynaklarının ve santrallerinin yanma sonrası çevre ile ilişkisini belirlemek ve daha temiz bir dünya için gerekli unsurları öğretebilmek |
Ders İçeriği |
Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri/Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler/Yanma ve Kirleticiler/Küresel Isınma/Asit Yağmurları/ Termal Kirlilik/ Hava ve Su Kirliliği/ Yenilebilir Enerji ve Kirlilik/ Denizlerin Kirliliği/ Gürültü Kirliliği |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Handbook on Energy Audit and Environment Management, Y.P.Abbi, Shahank Jain, TERI Press, The Energy and Resources Institute.
Handbook on Energy and Climate Change, Roger Froquet, E-ISBN: 978 0 85793 368 3, MPG Printgroup, UK
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 2 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri | Ders |
2 | Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sürdürülebilir Enerji Teknolojileri ve Emisyonları (Hidrolik,Rüzgar,Güneş,…) | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yanma ve Kirleticiler, Kirleticilerin oluşumu ve önlenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Küresel Isınma oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
6 | Asit Yağmurları oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
7 | Termal Kirlilik | Tartışmalı Ders |
8 | Geçmişte ve bugün Karbon Emisyonları | Tartışmalı Ders |
9 | Ara Sınav 1 | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
10 | Gelecekte Karbon Ticareti | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
11 | Dünyada ve ülkemizde Karbon Azaltma Politikaları | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Yenilebilir Enerji ve Kirlilik | Ders Grup Çalışması |
12 | Yenilebilir Enerji ve Kirlilik | Ders Grup Çalışması |
14 | Denizlerin Kirliliği, | Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | - |
Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 |
Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |