Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Termoelektrik Sistemler | ESM5052 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders uluslar arası derleme ve araştırma makalelerinden yararlanılarak sunum şeklinde işlenmiştir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Ders Veren | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Amaç |
Termoelektrik kavramı ve uygulama alanlarının incelenmesi. |
Ders İçeriği |
1. Termoelektrik kavramının tarihçesi 2. Seebeck, Peltier ve Thomson etkileri 3. Termoelektrik cihazlar ve performansları 4. Termoelektrik Uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Derleme Makaleler
Araştırma Makaleleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 50 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 42 | 14 | 588 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 36 | 12 | 432 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1035 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 40,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Termoelektrik tanımı ve gelişim süreci | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Termoelektrikte Seebeck etkisinin keşfi, Peltier Etkisinin Keşfi ve Thomson Etkisinin Keşfi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Magnus Yasası | Ders Tartışmalı Ders |
4 | TE Cihazlar ve Performans | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Benedicks ve Bridgman Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Termoelektrik Malzemeler Olarak Yarı İletkenler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Termoelektrik Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Galvanomanyetik ve Termomanyetik Etkiler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Hall Etkisi ve Nernst Katsayısı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Ettingshausen Katsayısı ve Righi-Leduc Katsayısı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Galvano- ve Termomanyetik Etkileri Kullanan Cihazlar ve Performans Katsayıları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Termodinamik Yönler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Termoelektrik güç üretim ve soğutma sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Termoelektrik Soğutucular için Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunum yapabilme kabiliyeti | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrendiğini ifade edebilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunum yapabilme kabiliyeti | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrendiğini ifade edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |