EN
  • Anasayfa
  • ESM5052 Termoelektrik Sistemler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5052 - Termoelektrik Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Termoelektrik Sistemler ESM5052 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders uluslar arası derleme ve araştırma makalelerinden yararlanılarak sunum şeklinde işlenmiştir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN
Ders Veren Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN
Amaç

Termoelektrik kavramı ve uygulama alanlarının incelenmesi.

Ders İçeriği

1. Termoelektrik kavramının tarihçesi 2. Seebeck, Peltier ve Thomson etkileri 3. Termoelektrik cihazlar ve performansları 4. Termoelektrik Uygulamalar

Ders Kaynakları Derleme Makaleler
Araştırma Makaleleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 50
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 42 14 588
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 36 12 432
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 1035
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 40,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Termoelektrik tanımı ve gelişim süreci Ders Tartışmalı Ders
2 Termoelektrikte Seebeck etkisinin keşfi, Peltier Etkisinin Keşfi ve Thomson Etkisinin Keşfi Ders Tartışmalı Ders
3 Magnus Yasası Ders Tartışmalı Ders
4 TE Cihazlar ve Performans Ders Tartışmalı Ders
5 Benedicks ve Bridgman Etkisi Ders Tartışmalı Ders
6 Termoelektrik Malzemeler Olarak Yarı İletkenler Ders Tartışmalı Ders
7 Termoelektrik Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
8 Galvanomanyetik ve Termomanyetik Etkiler Ders Tartışmalı Ders
9 Hall Etkisi ve Nernst Katsayısı Ders Tartışmalı Ders
10 Ettingshausen Katsayısı ve Righi-Leduc Katsayısı Ders Tartışmalı Ders
11 Galvano- ve Termomanyetik Etkileri Kullanan Cihazlar ve Performans Katsayıları Ders Tartışmalı Ders
12 Termodinamik Yönler Ders Tartışmalı Ders
13 Termoelektrik güç üretim ve soğutma sistemleri Ders Tartışmalı Ders
14 Termoelektrik Soğutucular için Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sunum yapabilme kabiliyeti Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrendiğini ifade edebilme Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Sunum yapabilme kabiliyeti 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrendiğini ifade edebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5