EN
ESM6015 - İleri Isı Değiştirgeçlerinin Analizi ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Isı Değiştirgeçlerinin Analizi ve Uygulamaları ESM6015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, sınıf içi tartışma, proje çalışması
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı öğrencilere ısı değiştiricileri hakkında teknik bilgi vermek, ısı değiştiricilerinin tasarımı, ısı hesaplarını yapabilme ve uygun ısı değiştiricisinin seçimi konularında bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Isı değiştiricileri hakkında genel bilgiler, ısı değiştiricilerinin sınıflandırılması, ısı değiştiricilerinin konstrüksiyonu, ısı değiştiricilerinde akış düzenlemeleri, ısı değiştiricilerinin ısıl hesapları, ısı değiştiricilerinde basınç düşümü, ısı değiştiricileri için örnek hesaplamala

Ders Kaynakları 1.Genceli, Osman F., Isılıları, Birsen Yayınevi, 2005. 2.Kakaç, S. ve Lui, H., Isı Değiştiriciler, Seçim, Derecelendirme ve Termal Tasarım, CRC PressLLC, 1998.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Isı değiştiricileri hakkında genel bilgiler Ders Tartışmalı Ders
2 Isı değiştiricilerinin sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders
3 Isı değiştiricilerinin çeşitleri ve özellikleri Ders Tartışmalı Ders
4 Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Isı değiştiricilerinin konstrüksiyonları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Isı değiştiricilerinde akış düzenlemeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Isı değiştiricilerinin ısıl hesapları, toplam ısı geçiş katsayısı, kirlilik faktörü hesapları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Isı değiştiricilerinin ısıl hesapları, toplam ısı geçiş katsayısı, kirlilik faktörü hesapları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 LMTD metodu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 NTU etkenlik metodu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 LMTD ve NTU etkenlik metodlarının karşılaştırılması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Problem çözümleri, tabloların incelenmes Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Isı değiştiricilerinde basınç düşümü Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Örnek tasarım Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi, kazanma
Isı değiştiricisinin seçimi ve tasarlama becerisi
Herhangi bir proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında, değerlenirme hazırlamak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi - - - - - - - - - - - - - -
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi, kazanma - - - - - - - - - - - - - -
Isı değiştiricisinin seçimi ve tasarlama becerisi - - - - - - - - - - - - - -
Herhangi bir proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında, değerlenirme hazırlamak. - - - - - - - - - - - - - -