Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Isı Değiştirgeçlerinin Analizi ve Uygulamaları | ESM6015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, sınıf içi tartışma, proje çalışması |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere ısı değiştiricileri hakkında teknik bilgi vermek, ısı değiştiricilerinin tasarımı, ısı hesaplarını yapabilme ve uygun ısı değiştiricisinin seçimi konularında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Isı değiştiricileri hakkında genel bilgiler, ısı değiştiricilerinin sınıflandırılması, ısı değiştiricilerinin konstrüksiyonu, ısı değiştiricilerinde akış düzenlemeleri, ısı değiştiricilerinin ısıl hesapları, ısı değiştiricilerinde basınç düşümü, ısı değiştiricileri için örnek hesaplamala |
Ders Kaynakları |
1.Genceli, Osman F., Isılıları, Birsen Yayınevi, 2005. 2.Kakaç, S. ve Lui, H., Isı Değiştiriciler, Seçim, Derecelendirme ve Termal Tasarım, CRC PressLLC, 1998.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı değiştiricileri hakkında genel bilgiler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Isı değiştiricilerinin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Isı değiştiricilerinin çeşitleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Isı değiştiricilerinin konstrüksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Isı değiştiricilerinde akış düzenlemeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Isı değiştiricilerinin ısıl hesapları, toplam ısı geçiş katsayısı, kirlilik faktörü hesapları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Isı değiştiricilerinin ısıl hesapları, toplam ısı geçiş katsayısı, kirlilik faktörü hesapları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | LMTD metodu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | NTU etkenlik metodu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | LMTD ve NTU etkenlik metodlarının karşılaştırılması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Problem çözümleri, tabloların incelenmes | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Isı değiştiricilerinde basınç düşümü | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Örnek tasarım | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | |||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi, kazanma | |||
Isı değiştiricisinin seçimi ve tasarlama becerisi | |||
Herhangi bir proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında, değerlenirme hazırlamak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi, kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Isı değiştiricisinin seçimi ve tasarlama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Herhangi bir proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında, değerlenirme hazırlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |