Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanoteknoloji ve Uygulama Alanları | ESM6013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, yardımcı kitap ve araştırma makaleleri ile birlikte oluşturulan sunum şeklinde gerçekleştirilmiştir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Ders Veren | Doç. Dr. Fatma Özge GÖKMEN |
Amaç |
Nanoteknoloji tanımı ve farklı alanlardaki uygulama örneklerinin incelenmesi. |
Ders İçeriği |
1. Nano boyut tanımı 2. Nanoteknoloji tanımı 3. Nanomalzemeler 4. Nanomalzemelerin üretim ve karakterizasyon yöntemleri 5. Nanoteknoloji Uygulama Alanları |
Ders Kaynakları |
Fritz Allhoff, Patrick Lin, Daniel Moore, Nanoteknoloji Nedir ve Neden Önemlidir? Bilimden Etiğe, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Çv. Özge Özgür, 2017.
Derleme ve Araştırma Makaleleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 50 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 42 | 14 | 588 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 42 | 14 | 588 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 46,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nanoteknoloji | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uygulamalı nanoteknoloji | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karakterizasyon | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Riskler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Toplumsal Boyut | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Elektron Mikroskopları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Karbon Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İnorganik Nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Nanokompozitler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Günlük yaşamda nanomalzemeler | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Nanomalzemelerin endüstriyel ölçekte üretimi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Fayda ve Maliyet Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Nanoteknolojide Yasal Düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunum | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Problem Çözebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunum | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Problem Çözebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |