Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mahalli İdareler | SBK373 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mahallî idarelerin teorik arka planını ele almak ve Türkiye'deki mahallî idare birimlerini görev, yetki, kuruluş, örgüt, mâlî yapı ve idareler arası ilişkiler bağlamında incelemektir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini oluşturan konular şunlardır: Merkezden yönetim ve yerinden yönetim ayrımı, mahallî idarelerin tanımı ve varlık sebepleri (etkinlik ve yerel demokrasi), mahallî idareleri ortaya çıkaran tarihî koşullar, Osmanlı döneminde mahallî idareler (Klasik dönem ve Tanzimat Dönemi), Anayasalarda mahallî idareler, mahallî idare kanunlarında mahallî idarelerin organları, görevleri, işleyişleri ve mâlî yapıları, mahallî idarelerde yeniden yapılanma. |
Ders Kaynakları |
Yusuf Şahin, Yerel Yönetimler, Ekin, Bursa, 2014.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Merkezden ve yerinden yönetime ilişkin kavramsal bir çerçeve | |
2 | Osmanlı döneminde mahallî idareler ve ilk modern mahallî idare deneyimleri | |
3 | Anayasalarda mahallî idareler | |
4 | İl Özel İdareleri: Kuruluşu, görevleri ve yetkileri | |
5 | İl Özel İdareleri: Organlar ve teşkilat | |
6 | Belediyeler: Kuruluş, görev ve yetkileri | |
7 | Belediye meclisi, belediye encümeni ve belediye başkanı | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Büyükşehir Belediyeleri | |
10 | Köyler | |
11 | Mahallî idareler maliyesi | |
12 | Mahallî demokrasi ve mahallî seçimler | |
13 | Mahallî hizmetlerin yürütülmesi yöntemleri | |
14 | Mahallî idarelerde yeniden yapılanma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mahallî idarelerin anayasal ve yasal temelleri ile bu idarelerin Türk idari yapısı içindeki yerini açıklar, | |||
Türk mahallî idarelerinde reform çabalarını tarihî bir perspektiften değerlendirir ve tartışır. | |||
Mahallî demokrasinin önemini ve mahallî seçim mekanizmasını kavrar, | |||
Türk mahallî idarelerinin kuruluşunu, görevlerini, yetkilerini, finansal ve teşkilat yapılarını izah eder, | |||
Mahallî idarelerin varlık sebebini kavrar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mahallî idarelerin anayasal ve yasal temelleri ile bu idarelerin Türk idari yapısı içindeki yerini açıklar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk mahallî idarelerinde reform çabalarını tarihî bir perspektiften değerlendirir ve tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mahallî demokrasinin önemini ve mahallî seçim mekanizmasını kavrar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk mahallî idarelerinin kuruluşunu, görevlerini, yetkilerini, finansal ve teşkilat yapılarını izah eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mahallî idarelerin varlık sebebini kavrar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |