EN
  • Anasayfa
  • SBK352 Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SBK352 - Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi II SBK352 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve beyin fırtınası
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ
Ders Veren
Amaç

Medeniyetler arasındaki bağlantı ve ilişkileri anlayarak günümüz medeniyetinin kökenleri hakkında bilgi sahibi olmak, çağlar boyunca medeniyetlerin incelenmesi suretiyle günümüz siyasal kurumlarının oluşumlarının kavramak

Ders İçeriği

Avrupa Medeniyeti, Osmanlı Medeniyeti, Batı Medeniyeti, Çağdaş Dünya Medeniyeti, Konu Üzerinde Güncel Tartışmalar

Ders Kaynakları Aydon, Cyril, İnsanlık Tarihi: 150.000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, 2015, İstanbul
Tokuroğlu, Belma; Ersoy, Abdullah, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, 2017, Ankara
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 3 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Final Final 25 1 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 122
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 - 1455'te Dünya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 - Atlantik’te Kurulan Köprüler - Amerika’nın Yeniden İnşası Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 - Gerçek ve Hayali Servet - Avrupa’da Sanat ve Bilimin Keşfi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Osmanlı Uygarlığı: - Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu ve Selçuklu Geleneği - Beylikler - İmparatorluk Çağı (Fatih – Yavuz – Kanuni - Sokullu) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Osmanlı Uygarlığı: - Batılılaşma Çabaları - Osmanlı’da Toplum Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Osmanlı Uygarlığı: - Halk Ayaklanmaları, Ayanlaşma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Değişen Dünya Dengeleri, Orta Çağdan Rönesans’a Geçiş - Protestan ve Katolik Reformları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Bilim ve Siyaset - Ticaret Devrimi ve Yeni Toplum Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Aydınlanma Düşüncesi - Devrimler Çağı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Sanayi Devrimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 - 1763'te Dünya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 - Yeni Bir Çalışma Tarzı - Makinelerin Gelişi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 - Demir Atlar ve Demir Gemiler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 - 1913'te Dünya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. - - - - - - - - - - - -
Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. - - - - - - - - - - - -
SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - - -