Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi II | SBK352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve beyin fırtınası |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Medeniyetler arasındaki bağlantı ve ilişkileri anlayarak günümüz medeniyetinin kökenleri hakkında bilgi sahibi olmak, çağlar boyunca medeniyetlerin incelenmesi suretiyle günümüz siyasal kurumlarının oluşumlarının kavramak |
Ders İçeriği |
Avrupa Medeniyeti, Osmanlı Medeniyeti, Batı Medeniyeti, Çağdaş Dünya Medeniyeti, Konu Üzerinde Güncel Tartışmalar |
Ders Kaynakları |
Aydon, Cyril, İnsanlık Tarihi: 150.000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, 2015, İstanbul
Tokuroğlu, Belma; Ersoy, Abdullah, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, 2017, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | - 1455'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | - Atlantik’te Kurulan Köprüler - Amerika’nın Yeniden İnşası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | - Gerçek ve Hayali Servet - Avrupa’da Sanat ve Bilimin Keşfi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Osmanlı Uygarlığı: - Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu ve Selçuklu Geleneği - Beylikler - İmparatorluk Çağı (Fatih – Yavuz – Kanuni - Sokullu) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Osmanlı Uygarlığı: - Batılılaşma Çabaları - Osmanlı’da Toplum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Osmanlı Uygarlığı: - Halk Ayaklanmaları, Ayanlaşma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Değişen Dünya Dengeleri, Orta Çağdan Rönesans’a Geçiş - Protestan ve Katolik Reformları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | - ARA SINAV Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Bilim ve Siyaset - Ticaret Devrimi ve Yeni Toplum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Aydınlanma Düşüncesi - Devrimler Çağı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Sanayi Devrimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | - 1763'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | - Yeni Bir Çalışma Tarzı - Makinelerin Gelişi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | - Demir Atlar ve Demir Gemiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | - 1913'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |