Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Yaşamına Hazırlık | IKT477 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri gibi konularda yeni kazanımlar sağlama. |
Ders İçeriği |
Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019
Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer Kavramı | Ders |
2 | Kariyer Planlama | Ders |
3 | Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi | Ders |
4 | Bireysel Kariyer Gelişimi | Ders |
5 | Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama | Ders |
6 | İş Görüşmesi | Ders |
7 | Kariyer planlama süreci | Ders |
8 | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders |
9 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I | Ders |
10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II | Ders |
11 | Yaşam boyu kariyer planlaması I | Ders |
12 | Yaşam boyu kariyer planlaması II | Ders |
13 | Emeklilikte kariyer planlaması | Ders |
14 | Konu tekrarı ve geri bildirim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci CV hazırlayabilecek, profesyonel online iletişim ağı oluşturabilecek. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
kariyer gelişimini analiz eder; eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci CV hazırlayabilecek, profesyonel online iletişim ağı oluşturabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kariyer gelişimini analiz eder; eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |