Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin İdari Yapısı | SBK473 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kamu yönetiminin önemli bir bölümünü oluşturan mahalli idarelerin teorik arka planını ve dayandığı değerleri ele almak. |
Ders İçeriği |
Ülkemizdeki mahalli İdare birimlerini görev, yetki, kuruluş, örgüt yapısı, teşkilatı, mali yapısı, yönetimler arası ilişkiler vb. bütün yönleri ile incelemektir. |
Ders Kaynakları |
Birgül Ayman Güler, Türkiye nin Yönetimi: Yapı, İmge, Ankara, 2010.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Merkezden yönetim ve yerinden yönetim, merkezden ve yerinden yönetimin özellikleri, yararları, sakıncaları. | |
2 | İdareyi etkileyen anayasal ilkeler | |
3 | Türkiye'nin Yönetsel Örgütlenmesi | |
4 | Cumhurbaşkanlığı Örgütlenmesi | |
5 | Başbakanlık Örgütlenmesi | |
6 | Bakanlar ve Bakanların İdari Yapısı | |
7 | Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar: Milli Güvenlik Kurulu, Devlet Planlama Teşkilatı | |
8 | Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar: Danıştay ve Sayıştay'ın yönetsel örgütlenmesi | |
9 | Merkezi Yönetimin Taşra (Çevre) Örgütü | Ders |
10 | Doğrudan merkeze bağlı taşra kuruluşlarının Türkiye nin yönetsel yapısı içindeki yeri | |
11 | İl Genel Yönetiminin Yapısı: Vali, İl Müdürleri, İl İdare Kurulu | |
12 | İlçe Yönetiminin yönetsel yapısı | |
14 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetlenmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk kamu yönetimini yapısal olarak sınıflandırabilme | |||
Türk kamu bürokrasisini yorumlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk kamu yönetimini yapısal olarak sınıflandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk kamu bürokrasisini yorumlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |