Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Fonksiyonları | İSL106 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin kuruluş amaçları , kuruluş şekilleri ve kuruluş süreçleri hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
işletmenin fonksiyonlarında yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe ve finansman, insan kaynakalrı, ar-ge konularında bilgi sahibi olmak |
Ders Kaynakları |
S Kadri Mirze, İşletme, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011.
İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar. İnternet kaynakları. kadri mirze işletme Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004. Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004. Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003. KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004. prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004. Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004. Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014. Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003. KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004. prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
2 | İşletmelerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
7 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
9 | Üretim Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
10 | Pazarlama Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
11 | Finansman Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
öğrenciler işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaklar | |||
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kuruluş karar sürecine katılmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kuruluş karar sürecine katılmak | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
öğrenciler işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuruluş karar sürecine katılmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin özelliklerini sıralamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuruluş karar sürecine katılmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |