Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | İSL304 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Ders Veren | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Amaç |
İnsan sermayesi kavramını açıklayarak, insan kaynakları işlevleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi işlevlerini açıklamaktır. |
Ders Kaynakları |
Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011.
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013. Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan Geylan ve Zümrüt Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010. Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan ve Zümrüt, Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. Stratejik insan kaynaklarıyla ilgili akademik makaleler. İnternet kaynakları, Güncel yayınlar Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | İş analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İnsan kaynakları bulma ve seçme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Oryantasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İnsan kaynakları eğitimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Kariyer yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Performans yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Ücret yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | İş sağlığı ve güvenliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Performans yönetimi sürecini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş eğitimini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş analizi ve insan kaynakları planlama süreci hakkında bilgilidir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |
Performans yönetimi sürecini açıklayabilir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |
İş eğitimini açıklayabilir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |
İş analizi ve insan kaynakları planlama süreci hakkında bilgilidir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |