Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistem Analizi ve Tasarımı | YBS201 | 3 | 3 + 0 | 7,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Ders Veren | Arş. Gör. Ecenur DEMİR |
Amaç |
Öğrencilerin bilişim sistemlerinin analizi ve tasarımı konusunda temel kavramların, pratiklerin ve tekniklerin öğrenmesinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
Bir bilişim sistemi geliştirme sürecinde uygulanması gereken adımların Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü çerçevesinde incelenmesi |
Ders Kaynakları |
3. H. Gökçen (2011), Yönetim Bilgi/Bilişim Sistemleri: Analiz ve Tasarım
Silahtaroğlu, G. (2014). Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 18 | 3 | 54 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sistem Teorisi | Tartışmalı Ders |
3 | Bilişim ve Bilişim Sistemleri | |
4 | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü | |
4 | Planlama Evresi | Tartışmalı Ders |
5 | Finansal, Yasal, Teknolojik ve Kurumsal Fizibilite | Tartışmalı Ders |
6 | Zaman Fizibilitesi (GANT ve PERT/CPM) | Ders Problem Çözme |
7 | Gereksinimlerin Belirlenmesi ve Yönetilesi | Problem Çözme Tartışmalı Ders |
8 | Prototip Geliştirme | Ders |
9 | Ara Sınav Sorularının Çözümü | Ders |
10 | Kavramsal Veri Akış Diyagramları | Ders |
11 | Mantıksal ve Fiziksel Veri Akış Diyagramları | Ders |
12 | Proje Gruplarının Taslaklarının İncelenmesi ve Geri bildirim | Grup Çalışması |
13 | Sistemin Tasarımı | Tartışmalı Ders |
9 | Sistem Uygulaması ve Sistem Desteği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim bilişim sistemlerinin multidisipliner bir alan olduğunun farkında olur ve diğer disiplinler ile ilişkisini kurabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Analitik düşünüp, gerçek hayat problemleri karşısında kazandığı bilgi ve becerileri kullanıp çözüm üretebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan tanımlayabilir, yerel, ulusal ve küresel boyutlarını kavrayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Var olan bir sistemin iyileştirilmesi ya da yeni bir sistem oluşturulması için sistem geliştirme yaşam döngüsü çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken adımları uygular. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 |