EN
  • Anasayfa
  • YBS301 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
YBS301 - Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri YBS301 5 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI
Ders Veren Öğr. Gör. Musa TURKAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere veritabanı yönetim sistemleri ile ilgili prensipler ve konular hakkında yeterlilik kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Veritabanı Yönetim Sistemleri, İlişkisel Veritabanları ve Temel SQL sorguları

Ders Kaynakları SQL Server ve Veritabanı Programlama (Yaşar GÖZÜDELİ)
Veritabanı I /II SQL Server Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 3 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 12 3 36
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 15 15
Final Final 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Veri, Bilgi ve Veritabanı Kavramları Tartışmalı Ders
2 Veri Saklama Modelleri Tartışmalı Ders
3 Varlık İlişki Modelleri Tartışmalı Ders
4 İlişkisel Veritabanına Giriş ve Anahtarlar Tartışmalı Ders
5 Normalizasyon Tartışmalı Ders
6 Veri Tabanı Tasarımı Tartışmalı Ders
7 Örnek Olay Çalışması Vaka Çalışması
8 İlişkisel Cebir I Tartışmalı Ders
9 İlişkisel Cebir II Tartışmalı Ders
10 Ara Sınav Sorularının Çözümü Problem Çözme
11 MSSQL Uygulamarına Giriş (Veri tipleri, Tablo oluşturma) Tartışmalı Ders Laboratuar
12 MSSQL 'de Normalize Edilmiş ve Anahtarları Aracılığıyla Bağlantılı Tablolardan oluşan bir veri tabanı oluşturulması Tartışmalı Ders Laboratuar
13 Temel MSSQL Sorguları I Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Temel MSSQL Sorguları II Tartışmalı Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
SQL komutlarını kullanabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İlişkisel cebir işlemlerini yapabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Veritabanı normalizasyon kurallarını uygulayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Veritabanı tasarımı gerçekleştirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Veritabanı kavramlarını hakkında detaylı bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
SQL komutlarını kullanabilir 4 3 2 5 5 3 5 5 5 1 3 5
İlişkisel cebir işlemlerini yapabilir. 3 2 2 4 5 2 5 3 3 1 1 4
Veritabanı normalizasyon kurallarını uygulayabilir. 3 3 2 5 5 4 5 3 4 1 1 5
Veritabanı tasarımı gerçekleştirebilir. 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 2 5
Veritabanı kavramlarını hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 4 4 5 5 5 5 5 3 5 4 3 5