Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nesne Tabanlı Programlama | YBS351 | 5 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, laboratuar ortamında verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Musa TURKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Neste tabanlı prorgmlama kavramlarını öğrenme, nesne tabanlı programlama dilini kullnabilmek, nesne tabanlı programlama tekniklerini problemlere uygulayabilmek amaçlanmaktadır. Derste C# programlama dili ile uygulama yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
C# Programlama dili temelleri, nesne kavramı, sınıf, arayüz, çok biçimlilik, miras alma, kapsülleme, generic kavramı, dinamik nesneler tasarım desenleri kavramları incelenmektedir. Veri tipleri, kapsülleme, Sınıflar ve nesneler. Yapıcı metotlar, Metorların aşırı yüklenmesi, Virtual metot tanımlama, seçimlik pamaretreli metotlar Kapsülleme (Encapsulation) Arayüzler, Soyut Sınıflar Kalıtım (İnheritance) Çok biçimlilik (Polimorphism) Sınıf üyeleri: Alan, üye ve metotlar Sınıf üyelerine erişim Sınıf değişkenleri ve örnek değişkenler Sınıf üyesi olarak metotlar Generic Kavramı, Generic Metotlar, Generic Sınıflar İstisna Yönetimi Delegate ve Olay Tanımlama |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nesne Tabanlı Programlama Temel Kavramlar | Ders |
2 | .Net Çatısı, C# Nedir?, Geliştirme ortamı tanıtımı, Visual Studio Kullanımı, Temel C# Programının Yapısı, C# Söz Dizimine Giriş | Gösterim Laboratuar Ders |
3 | C# Temel Programlama Özellikleri, Değişkenler, Diziler, Döngüler, Karar Yapıları | Ders Laboratuar |
4 | Diziler, Döngüler, Karar Yapıları, Generic Listeler | Gösterim Laboratuar Ders |
5 | Sınıf Kavramı, Sınıf Tanımlama, Sınıfın Üyeleri, Nesne Oluşturma, Namespace Kavramı, Partial Sınıf | Laboratuar Ders |
6 | Sınıf Üyelerine Erişim, Property Tanımlama, Sınıf Üyesi Olarak Metotlar, Kapsülleme Kavramı, | Laboratuar Ders |
7 | Miras Alma Kavramı, Sanal Metotlar, Arayüz Tanımlama, Soyut Sınıflar | Laboratuar Ders |
8 | Çok Biçimlilik, Arayüz, Sanal Metotlar, Soyut Sınıflar | Gösterim Laboratuar Ders |
9 | Generic Sınıflar, Generic Metotlar | Laboratuar Ders |
10 | Delegate ve Event Kavramları | Laboratuar Ders |
11 | Tasarım Desenleri Kavramı, Antipattern Kavramı | Laboratuar Ders |
12 | Tasarım Desenlerinin Sınıflandırılması, Sıklıkla Kullanılan Tasarım Desenleri | Laboratuar Ders |
13 | Oluşturucu Tasarım Desenleri, Yapısal Tasarım Desenleri | Laboratuar Ders |
14 | DavranışsalTasarım Desenleri | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|