Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilik Yönetimi | YBS306 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Son yıllarda daha sıkça kullanılmaya başlayan yaratıcılık ve yenilikçilik kavramlarının önemini kavratmak ve bireylere değişen şartlara ve rekabetçi koşullara yenilikçi düşünerek daha kolay adapte olabilme kabiliyeti kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Yenilik Yönetimi ve yaratıcılıkla ilgili ilgili temel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir. İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010. İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
1 | Temel Kavramlar | |
3 | Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması | |
3 | Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması | |
5 | Yeniliğin Teorik Altyapısı, Modern Anlayış ve Uygulamaları | |
6 | Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü | |
6 | Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar | |
9 | İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar | |
11 | Yenilik Kaynakları ve Stratejileri | |
11 | Yenilik Kaynakları ve Stratejileri | |
13 | Yeniliklerin Korunması ve Yasal Çerçeve | |
14 | Ulusal Yenilik Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. | 3 | 3 | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | 5 |
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. | 3 | - | 3 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |