Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Programlama | YBS352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuvarında örnek uygulama geliştirilerek verilir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Musa TURKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Nesne tabanlı bir programlama dilini kurabilme ve kullanabilme. Görsel bir dilde bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme. |
Ders İçeriği |
Nesne tabanlı programlama kavramları, uygulama mimarisi tasarlama, dinamik uygulama geliştirme, web servis kullanımı, veri tabanı işlemleri, katmanlı mimari ile uygulama geliştirme, form uygulamaları geliştirme, uygulama güvenliği, uygulamaları yayınlamak. |
Ders Kaynakları |
Her Yönüyle C# Sefer Algan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği, Nesne tabanlı programlama dili nedir? Geliştirme ortamını tanımak, proje oluşturmak. | Ders Gösterim |
2 | Masaüstü uygulama geliştirme ortamını tanımak, geliştirme alt yapı elemanlarını öğrenmek | Ders Laboratuar |
3 | Pencere elemanlarını tanımak, temel olayları öğrenmek ve olaylara kod yazma alt yapısını öğrenmek | Ders Laboratuar |
4 | Masaüstü ekran tasarım özelliklerini tanımak, programatik olarak öğlere erişmek, programatik olarak tasarım özelliklerini değiştirmek, görsel arayüz kullanılarak pencere tasarlamak | Ders Laboratuar |
5 | Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, olayları programlamak, | Ders Laboratuar |
6 | Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, verileri kontrollere bağlamak | Ders Laboratuar |
7 | Verilerle çalışmak, ilişkisel veri tabanı işlemleri, orm araçlarını kullanmak | Ders Laboratuar |
8 | ORM aracını kullanarak verileri kaydetmek, veri toplama formu tasarlamak, | Ders Laboratuar |
9 | Validation işlemleri, form doğrulama, model bazlı doğrulama işlemleri | Ders Laboratuar |
10 | ORM varlıklarını kullanmak, DTO nesneleri tanımlamak ve kullanmak | Ders Laboratuar |
11 | Olaylara yazılan veri işlemlerini özel tanımlanmış sınıflar ve nesneler üzerinden planlamak, | Ders Laboratuar |
12 | Bağımlılıkları tersine çevirmek, oop prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak | Ders Laboratuar |
13 | OOP prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak, üçüncü parti kütüphaneler kullanmak, web servislerini kullanmak | Ders Laboratuar |
14 | Web API'lerle haberleşmek, web servislerle veri okumak, web servislere veri göndermek, | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular | |||
Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilir | |||
Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapar | |||
Uygulama geliştirme ortamını tanır ve kullanır | |||
Masaüstü uygulamalarda web servislerini kullanabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygulama geliştirme ortamını tanır ve kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Masaüstü uygulamalarda web servislerini kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |