Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Tabanı Uygulamaları | YBS354 | 6 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Ders Veren | |
Amaç |
İleri seviye SQL komutları ile verinin çekilebilmesi ve analizinin gerçekleştirilebilmesi |
Ders İçeriği |
Veritabanının tasarlanması, indeks mekanizmaları, fonksiyonlar, view ve trigger oluşturma, imleçler ve yedek alma işlemleri |
Ders Kaynakları |
Veritabanı I SQL 2008 Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN)
Veritabanı II SQL 2008 Uygulamalarıyla (Kurtuluş BEYAN) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders |
2 | ERD ve İlişkisel Veritabanı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | İlişkisel Cebir, Normalizasyon ve Veritabanı Tasarımı | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Temel SQL Sorguları I | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | DDL, DML, ve DCL | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | İndeksler ve Tablo Birleştirme | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Alt Sorgular | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | View Oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Trigger Oluşturma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Fonksiyonlar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | İmleçler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Yedek Alma | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veritabanı temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bilgiye erişim araçlarından biri olarak veri tabanının önemini kavrar. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
SQL kullanarak temel ve ileri düzey sorgulamalar gerçekleştirir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veritabanı temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgiye erişim araçlarından biri olarak veri tabanının önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SQL kullanarak temel ve ileri düzey sorgulamalar gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |