Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dijital Girişimcilik | YBS402 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
Girişimcilik ve dijital girişimcilik kavramlarını ve işletme fonksiyonlarının yeni ekonomi ışığında dönüşüm ve stratejileri hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Dijital girişimcilik ve yeni ekonomi ışığında dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar |
Ders Kaynakları |
• Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (Editör), Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yay. 2008.
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları. • İnternet kaynakları • Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi) • Odabaşı, Yavuz (1999), Tüketim Kültürü, İstanbul, Sistem Yayıncılık. • MediaCat Dergisi • Doyle, Peter (Çeviri; Gülfidan Barış) (2003), Değer Temelli Pazarlama, İstanbul, MediaCat Yay. • Kapital Dergileri • Pazarlama Dünyası Dergileri Torlak, Ö. (2012), Pazarlama Stratejileri "Yönetsel Bir Yaklaşım", Beta Yayınevi Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999 Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | |
1 | Tanışma ve Ders tanıtımı | |
2 | Yeni ekonomi ve girişimcilik | |
2 | Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar | |
3 | Yaratıcılık ve yenilikçilik | |
3 | Gerilla Pazarlama Kavramı | |
4 | Dijital girişimcilik ve dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | |
4 | Politik Pazarlama Kavramı | |
5 | Dijital girişimciliğin önemi, dijital girişimcilik sistemi | |
5 | Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
6 | Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak | |
6 | İlişki Pazarlaması | |
7 | Elektronik ticaret (B2B, B2C, vs.) & online pazarlama | |
7 | Dijital Pazarlama ve Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | E-işletmeye Dönüşüm ve E-işletme Stratejileri | |
9 | Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
10 | Fikri ve sınai mülkiyet hakları | |
10 | Postmodern Pazarlama Kavramı | |
11 | Öğrenci sunumları | |
11 | Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama | |
11 | Öğrenci sunumları | |
13 | Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |