Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Bilgisayar Etkileşimi | YBS454 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Esra CENGİZ TIRPAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencilere insan-bilgisayar etkileşimi alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan ve bilgisayar etkileşiminde temel kavramlar; insan ve bilgisayar etkileşiminin tarihsel gelişimi, önemi ve felsefi boyutu; insanın bilişsel yapısı ve bilgi işleme modeli; zihinsel modeller, psikoloji ve insan bilgisayar etkileşimi tasarımı; insan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan teknolojiler; tasarım yaklaşımları; kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik; arayüz değerlendirme yöntemleri; kullanılabilirlik testleri. |
Ders Kaynakları |
Kürşat Çağıltay. 2018. Teoriden Pratiğe İnsan – Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği. Seçkin Yayınları.
Kerem Rızvanoğlu. 2009. Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım. Punto Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde temel kavramlar | Ders |
2 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminin tarihsel gelişimi İnsan ve bilgisayar etkileşiminin önemi ve felsefi boyutu | Ders |
3 | İnsanın bilişsel yapısı ve bilgi işleme modeli | Ders |
4 | Zihinsel modeller | Ders |
5 | Psikoloji ve insan bilgisayar etkileşimi tasarımı | Ders |
6 | Erişilebilirlik | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Tasarım yaklaşımları | Ders |
9 | Kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik | Ders |
9 | Kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik | Ders |
11 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders |
11 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders |
13 | Kullanılabilirlik testleri | Ders |
13 | Kullanılabilirlik testleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknoloji tasarım yaklaşımlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kullanılabilirlik testi planlar, uygular ve değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının diğer alanlarla ilişkisini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının temel kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknoloji tasarım yaklaşımlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanılabilirlik testi planlar, uygular ve değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının diğer alanlarla ilişkisini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |