Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Zekası ve Uygulamaları | YBS358 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Ders Veren | |
Amaç |
İş zekası (BI) kavramı ve uygulamaları hakkında teorik altyapıyı oluşturmak ve BI uygulamaları yardımıyla organizasyonlar için iş zekasının önemini kavranması |
Ders İçeriği |
İş zekası kavramının veri işleme süreçlerindeki yeri, iş zekası bileşenleri, verinin toplanması, işlenmesi ve görsel destekli raporlar ile sunulması |
Ders Kaynakları |
Business Intelligence: A Managerial Approach, 2011, Turban et al.
Business Intelligence: Data Mining and Optimization for Decision Making, 2010, Vercellis |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 9 | 3 | 27 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 9 | 3 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 22 | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş Zekasına Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | İş Zekası Bileşenleri | Tartışmalı Ders |
3 | Veri Tabanı ve Veri Ambarı | Tartışmalı Ders |
4 | İnfografik | Tartışmalı Ders |
5 | Veri Madenciliği I | Tartışmalı Ders |
6 | Veri Madenciliği II | Tartışmalı Ders |
7 | Metin Madenciliği ve Web Madenciliği | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Sınav Sorularının Çözümü | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Performans Yönetimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Tableau Uygulamaları I | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Tableau Uygulamaları II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Tableau Uygulamaları III | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Tableau Uygulamaları IV | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş Zekasının organizasyonlar için öneminin farkına varmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Veri görselleştirme araçlarını öğrenmek ve deneyimlemek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Veri ambarları ve veri madenciliği kavramlarını ve uygulama alanlarını kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Karar verme sürecini kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş zekasının amacını ve uygulamalarını kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Zekasının organizasyonlar için öneminin farkına varmak | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 2 | - |
Veri görselleştirme araçlarını öğrenmek ve deneyimlemek | - | - | - | - | - | - | 5 | 2 | - | - | 2 | - |
Veri ambarları ve veri madenciliği kavramlarını ve uygulama alanlarını kavramak | - | - | - | - | - | - | 5 | 2 | 4 | - | - | - |
Karar verme sürecini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş zekasının amacını ve uygulamalarını kavramak | - | 2 | 3 | 3 | 5 | - | 5 | 2 | 4 | - | 2 | 2 |