Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Algoritma ve Programlama | YBS203 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin PARMAKSIZ |
Amaç |
Algoritma mantığının anlaşılması ve C# dilinin üzerinden programlamaya giriş yapılması. |
Ders İçeriği |
Algoritma Mantığı, Akış Diyagramları, C# Programlama Dilinin Genel Yapısı, Veri Tipleri, Veri Giriş-Çıkış Komutları, Karar Yapıları, Döngü Yapıları, ve Diziler |
Ders Kaynakları |
Doç. Dr. Fahri VATANSEVER, "Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş", Seçkin yayıncılık, 2017.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | 5 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 3 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Bilimlere Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Matematiksel İşlemler ve Karar İşlemleri | Tartışmalı Ders |
3 | Mantıksal İşlemler ve Algoritma Yazım Kuralları | Tartışmalı Ders |
4 | Algoritmaların Sözde Kod Olarak Yazımı | Tartışmalı Ders |
3 | Akış Diyagramları | |
6 | Örnek Soru Çözümleri ve Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
7 | Visual Studio Kurulumu, Değişken ve Sabit Tanımlama, Atama İşlemleri | Laboratuar Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınav Sorularının Çözümü | Tartışmalı Ders |
10 | Temel Veri Giriş Çıkış Komutları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Karar Yapıları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Döngü Yapıları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Bir Boyutlu Diziler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | İki Boyutlu Diziler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 |
Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 |
Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 |