EN
  • Anasayfa
  • YBS203 Algoritma ve Programlama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
YBS203 - Algoritma ve Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Algoritma ve Programlama YBS203 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin PARMAKSIZ
Amaç

Algoritma mantığının anlaşılması ve C# dilinin üzerinden programlamaya giriş yapılması.

Ders İçeriği

Algoritma Mantığı, Akış Diyagramları, C# Programlama Dilinin Genel Yapısı, Veri Tipleri, Veri Giriş-Çıkış Komutları, Karar Yapıları, Döngü Yapıları, ve Diziler

Ders Kaynakları Doç. Dr. Fahri VATANSEVER, "Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş", Seçkin yayıncılık, 2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 5
Kısa Sınav 2 5
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 3 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 7 8 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar Bilimlere Giriş Tartışmalı Ders
2 Matematiksel İşlemler ve Karar İşlemleri Tartışmalı Ders
3 Mantıksal İşlemler ve Algoritma Yazım Kuralları Tartışmalı Ders
4 Algoritmaların Sözde Kod Olarak Yazımı Tartışmalı Ders
3 Akış Diyagramları
6 Örnek Soru Çözümleri ve Genel Tekrar Tartışmalı Ders
7 Visual Studio Kurulumu, Değişken ve Sabit Tanımlama, Atama İşlemleri Laboratuar Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav
9 Sınav Sorularının Çözümü Tartışmalı Ders
10 Temel Veri Giriş Çıkış Komutları Tartışmalı Ders Laboratuar
11 Karar Yapıları Tartışmalı Ders Laboratuar
12 Döngü Yapıları Tartışmalı Ders Laboratuar
13 Bir Boyutlu Diziler Tartışmalı Ders Laboratuar
14 İki Boyutlu Diziler Tartışmalı Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bireysel veya takım çalışmaları ile proje raporları hazırlayabilir. 5 5 4 4 5 4 4 1 4 1 4 3
Öğrendiği bilgileri matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilir. 5 5 4 5 5 4 4 1 4 1 3 2
Problem çözümlerini, nesneye dayalı bir programlama dili kullanarak gerçekleştirebilir. 3 4 4 5 4 5 4 3 4 2 2 5
Problemlerin çözümüne yönelik farklı ve etkin algoritmalar tasarlayabilir. 5 5 4 5 5 5 5 1 4 2 3 5