Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Yapıları | YBS204 | 4 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Görsel Sunum, Soru-Cevap, Bilgisayar Laboratuvarında Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat ÖZALP |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının işlenmesi, kodlanması ve performanslarının incelenmesidir. Öğrencilere, problemlere uygun veri yapılarını belirleyebilme ve algoritmaların performanslarını değerlendirebilmeleri için gerekli olan teorik ve uygulama bilgi birikimi kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Veri Yapıları Temel Kavramlar, Arama Algoritmaları, Sıralama Algoritmaları, Dizi Listesi, Bağlı Liste, Yığın(Yığıt), Kuyruk, Ağaç, Graf. |
Ders Kaynakları |
Dr. Toros Rifat ÇÖLKESEN, "Veri yapıları ve algoritmalar", Papatya yayıncılık, 2017.
Doç. Dr. Fahri VATANSEVER, "Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş", Seçkin yayıncılık, 2017. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri Yapıları Temel Kavramlar | Laboratuar |
2 | Arama Algoritmaları (Doğrusal Arama, İkili Arama) | |
3 | Sıralama Algoritmaları (Seçme, Kabarcık, Araya Eklemeli Sıralama) | |
4 | Sıralama Algoritmaları (Birleştirme, Hızlı, Yığınlama Sıralama) | |
5 | Dizi Listesi Sınıfı Kullanımı ve Metodları | |
6 | Bağlı Liste Sınıfı Kullanımı ve Metodları | |
7 | Güncel Uygulamalar ve Genel Tekrar | |
8 | Ara Sınav | Laboratuar |
9 | Yığın Veri Yapısı Mantığı, Metodları ve Uygulamaları | |
10 | Kuyruk Veri Yapısı Mantığı, Metodları ve Uygulamaları | |
11 | Ağaç Yapısı, Ağaç Türleri | |
12 | Ağaç Üzerinde Dolaşım İşlemleri, İfade Ağaçları | |
13 | Graf Yapısı ve Gösterimi, Graf Türleri ve Graf Dolaşma Algoritmaları | |
14 | Graflarda En Kısa Yol Problemi ve Genel Tekrar | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Problemin çözümlenmesinden, programın test edilmesine kadar tüm aşamaları kapsayan projeler uygulayabilir ve rapor hazırlayabilir. | |||
Öğrendiklerini, güncel problemlerin çözümünde kullanabilir. | |||
Değişik uygulama alanlarında veri yapılarının kullanılma ve karşılaştırabilme becerisi kazanır. | |||
Öğrenci türkçe ve ingilizce kaynaklardan araştırma yapabilir, bilgilerini etkin bir şekilde paylaşabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Problemin çözümlenmesinden, programın test edilmesine kadar tüm aşamaları kapsayan projeler uygulayabilir ve rapor hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrendiklerini, güncel problemlerin çözümünde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik uygulama alanlarında veri yapılarının kullanılma ve karşılaştırabilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci türkçe ve ingilizce kaynaklardan araştırma yapabilir, bilgilerini etkin bir şekilde paylaşabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |