EN
UİL472 - Geçmişten Günümüze Göç ve Nüfus Hareketleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Geçmişten Günümüze Göç ve Nüfus Hareketleri UİL472 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yuz yuze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ
Ders Veren
Amaç

Uluslararasi goc sorunu, insanlik tarihiyle baslamis bir kavramdir. Bu derste, goc kavramindan yola cikarak, uluslararasi iliskiler perspektifinde giderek artan nufus hareketlerinin onemini tarihsel boyutlariyla ve gunumuz acisindan degerlendirilmesi amaclanmaktadir.

Ders İçeriği

Devletlerin dis politikalarina goc perspektifi ile dinamikleri araciligiyla bakilacak ve bu baglamda teorik ve tarihsel bir dusunce ikliminde goc olgusu islenecektir.

Ders Kaynakları Ayhan KAYA ve Günay Göksu ÖZDOĞAN (ed.) Uluslararası İlişkilerde Sınır Tanımayan Sorunlar: Göç, Yurttaşlık, İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet, Küresel Adalet ve Güvenlik (İstanbul: Bağlam Yayınları, 2003)
Massimo Livi Bacci, Avrupa'da Nufus Hareketleri, Istanbul: Literatur Yayinlari, 2009.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 16 1 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 120
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Göç kavramı ve uluslararası göçün sebepleri Ders
2 Uluslararası göç türleri ve teorileri Ders
3 Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-I Ders
4 Osmanlı imparatorluğu döneminde göç ve nüfus hareketlerinin değerlendirilmesi-II Ders
5 Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-I Ders
6 Türkiye Cumhuriyeti'nin Göç politikaları-II Ders
7 Ara sınav Ders
8 Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-I Ders
9 Uluslararası güvenlik politikaları kapsamında ülkelerin göç politikaları-II Ders
10 Uluslararası Göç Sorunları-I Ders
11 Uluslararası Göç Sorunları-II Ders
12 Uluslararası Göç Sorunları ve Türkiye Ders
13 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Dünyadaki göç politikaları ışığında Türkiye’nin bulunduğu konumu değerlendirmek - - - - - - - - - - - -
Küreselleşen dünyada göç hareketlerinin uluslararası platformlarda değerlendirilmesini sağlamak - - - - - - - - - - - -