Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Matematik | İBF101 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Ders Veren | Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Amaç |
Bu dersin amacı temel matematik teknikleri öğretmek, problemleri analiz edebilmek için gerekli matematik becerileri tanıtmaktır. Çok sayıda örnek problemlerle matematiğin pratik kullanılabilirliğine vurgu yapılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar,Lineer ve ikinci dereceden denklemler,Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler,Mutlak değer,fonksiyonlar, dik koordinat sisteminde basit grafikler,İki bilinmeyenli iki doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları,Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Limit ve süreklilik Türev ve türev alma kuralları,Türevin geometrik yorumu, kapalı fonksiyonların türevleri,Yüksek mertebeden türevler,Türevin uygulamaları,Minimum-maksimum problemleri, Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması,Asimtotlar ve grafik çizimleri,Belirsizlikler ve L'Hosbital kuralı |
Ders Kaynakları |
Öztürk, A., Çakır H., 1997, Matematiksel Analize Giriş I -II, Ekin yayınları İstanbul Hacısalihoğlu, H.H., Gökdal, F.,Balcı M., Temel ve Genel Matematik (Cilt 1-2)
Açıköğretim Fakültesi Genel Matematik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2003 Prof. Dr. Hüseyin HALİLOV, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU , Meslek Yüksek Okulları ve Mühendislik Fakülteleri İçin Matematik, Ankara 2006 Genel Matematik,Prof.Dr.A.Sinan Çevik,Öğr.Gör.Engin bozacı,Ankara 2008 Temel Matematik ,Dr.Sezer Karaca,İstanbul 2008 Matematik,Prof.Dr.Hüseyin Halilov,Prof.Dr.h.Hilmi Hacısalihoğlu,Ankar 2006 Sosyal Bilimlerde Matematik,Prof.Dr.Ahmet Öztürk,Bursa 2005 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar | |
2 | Lineer ve ikinci dereceden denklemler | |
3 | Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler | |
4 | Mutlak değer,fonksiyonlar, dik koordinat sisteminde basit grafikler | |
5 | İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları | |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | |
7 | Limit ve süreklilik | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav, Konu Tekrarı | |
9 | Türev ve türev alma kuralları | |
10 | Türevin geometrik yorumu, kapalı fonksiyonların türevleri | |
11 | Türevin uygulamaları,Minimum-maksimum problemleri Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması | |
12 | Applications of Minimum-maximum problem to the economy | |
13 | Asimtotlar ve grafik çizimleri | |
14 | Belirsizlikler ve L'Hosbital kural |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tek değişkenli fonksiyon için limit kavramını açıklayabilecektir. | |||
Türev kavramını ekstramum değerleri bulma, grafik çizme ve bağıl oran problemlerine uygulayabilecektir. | |||
Genel matematik ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | |||
Fonksiyonun türevi ile ilgili temelleri ifade edebilecektir. | |||
Bir fonksiyonunun sürekliliği kavramını açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tek değişkenli fonksiyon için limit kavramını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türev kavramını ekstramum değerleri bulma, grafik çizme ve bağıl oran problemlerine uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genel matematik ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Fonksiyonun türevi ile ilgili temelleri ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir fonksiyonunun sürekliliği kavramını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |