EN
  • Anasayfa
  • YBS106 Veri ve Bilgi Yönetimi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
YBS106 - Veri ve Bilgi Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Veri ve Bilgi Yönetimi YBS106 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Esra CENGİZ TIRPAN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin bilgi yönetimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramların uygulamadaki karşılığını anlamalarını sağlamak. Kavramların uygulama ödevleriyle kalıcı bir biçimde anlaşılmasını sağlarken, sunulacak şablon ve okuma listeleriyle ödev raporu hazırlama ve kaynak gösterme gibi eğitim sürecinin hemen her aşamasında gerekli olduğu bilinen becerileri kazandırmak.

Ders İçeriği

Bilgi yönetiminin kavramsal temelleri (Bilgi, insan, iletişim ilişkisi; Bilgilenmenin bilişsel süreci; Farklı akımlara göre bilgi; Farklı disiplinlere göre bilgi; Bilgi yönetimi odağında bilgi; geçmişten günümüze bilgi kayıt ortamları ve belge kavramı); Yönetim, bilgi yönetimi ve ilgili disiplinler; Bilgi yönetimi kuramları, bilgi yönetimi felsefesi, bilgi yönetiminin fiziksel ve bilişsel paradigmaları; Bilgi yönetimine tarihsel bakış; Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, bilgi teknolojileri, büyük veri, yakınsama; Türkiye'de bir disiplin/meslek alanı olarak bilgi yönetimi; Bilgi yönetimini gerçekleştiren örgütler (kütüphaneler, arşivler, müzeler, veri merkezleri kapsamında); Bilginin düzenlenmesi ve erişim süreçleri (Elci ve elektronik sistemler, bilgi kaynaklarının tanımlanması, ontolojiler, taksonomi, üst veri, vd.); Webe dayalı gelişmeler ve modern bilgi erişim ortamları: Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0, Endüstri 4.0; arama motorları, veritabanı, bilgi sistemleri, bilgi mimarisi, veri madenleme, veri ambarı, sosyal ağlar, mobil teknolojiler; Bilişim, bilişim sistemlerinin yönetimi; Açık erişim: Açık bilgi, açık veri, açık yönetişim; Bilgi yönetiminde kullanıcı faktörü ve kullanılabilirlik: Bilgi gereksinimi, bilgi arama modelleri; World Wide Web çağında kullanıcı, bilgi güvenliği; bilgi becerileri, kullanıcı ve bilgi etkileşimi (arayüz uygulamaları, vd.); Kültürel ve bilimsel miras yönetimi; Bilgi yönetiminde etik ve mevzuat: Bilgi yönetimi etiği, bilgi yönetimi mevzuatı (bilgi erişimle ilgili yasal düzenlemeler, telif hakkı, sansür, bilgi yöneticilerinin özlük hakları ve bilgi politikaları).

Ders Kaynakları Atılgan, D. (2009). Bilgi yönetimi kavramı ve gelişimi. Türk Kütüphaneciliği, 23 (1): 201-212.
Atılgan, D. (2009). Bilgi yönetimi kavramı ve gelişimi. Türk Kütüphaneciliği, 23 (1): 201-212.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 143
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgi Yönetimi Kavramları Tartışmalı Ders
2 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
3 bilgi yönetimine tarihsel bakış Tartışmalı Ders
4 Bilgi Yönetim Süreci Tartışmalı Ders
5 Bilginin düzenlenmesi ve erişimi Tartışmalı Ders
6 Bilgi Türleri Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Tartışmalı Ders
8 Bilgi Yönetimi ve Entellektüel Sermaye Tartışmalı Ders
9 Yönetim Bilgi Sistemleri Tartışmalı Ders
10 Veri Tabanı Yönetimi, Veri Madenciliği ve Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM) Tartışmalı Ders
11 Bilgi Toplumu Tartışmalı Ders
12 Bilgi Ekonomisi Tartışmalı Ders
13 Bilgi Toplumunda Problemler Tartışmalı Ders
14 İnternet ve bulut bilişi Tartışmalı Ders
15 Sınava hazırlık Tartışmalı Ders
16 final Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgi yönetimiyle ilgili temel kavramları, Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Geleneksel ve modern yaklaşımla bilgi yönetimi sürecini, Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilgi yönetiminin değişen teknolojilere bağlı olarak gelişen terminolojisini, Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilgi yönetiminin kuram, felsefe ve paradigmalarını anlayabilecek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
yaptığı ödevlerle öğrendiği kavramları operasyonelleştirebilecektir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bilgi yönetimiyle ilgili temel kavramları, 5 5 5 5 5 5 5 1 2 3 3 2
Geleneksel ve modern yaklaşımla bilgi yönetimi sürecini, 5 5 5 5 5 5 5 1 2 3 3 2
Bilgi yönetiminin değişen teknolojilere bağlı olarak gelişen terminolojisini, 4 5 5 5 5 5 5 1 2 3 3 2
Bilgi yönetiminin kuram, felsefe ve paradigmalarını anlayabilecek 5 4 5 4 4 5 5 1 2 1 3 2
yaptığı ödevlerle öğrendiği kavramları operasyonelleştirebilecektir 5 4 5 5 5 5 5 1 3 3 2 2