Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik | İŞL370 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Girişimcilik ve inovasyon kavramları hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Girişimcilik , Girişimcilik türleri, Inovasyon kavramı, Inovasyon türleri, Inovasyon stratejileri, Stratejik işbirlikleri. |
Ders Kaynakları |
Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009.
Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik kavramı (tanımı, önemi, özellikleri v.b) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Girişimciliğin Dünyadaki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Girişimciliğin Türkiye'deki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Girişimcilik kültürü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İş fikri bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Girişimcilik türleri, bireysel girişimcilik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kadın girişimcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Girişimcilikte değer yaratan kavramlar ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Inovasyon Türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Inovasyon Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | İş planı (tanımı, önemi, özellikleri, temel bölümleri, v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | İş planı hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Başarılı girişimci örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |