Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Matematik | İSL107 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak |
Ders İçeriği |
Sayılar, cebir,çarpanlara ayırma, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, logaritma, lineer denklem sistemleri ve matrisler, türev, integral |
Ders Kaynakları |
Açıköğretim Fakültesi Genel Matematik Ders Kitabı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir 2003
Prof. Dr. Hüseyin HALİLOV, Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU , Meslek Yüksek Okulları ve Mühendislik Fakülteleri İçin Matematik, Ankara 2006 Genel Matematik,Prof.Dr.A.Sinan Çevik,Öğr.Gör.Engin bozacı,Ankara 2008 Temel Matematik ,Dr.Sezer Karaca,İstanbul 2008 Matematik,Prof.Dr.Hüseyin Halilov,Prof.Dr.h.Hilmi Hacısalihoğlu,Ankar 2006 Sosyal Bilimlerde Matematik,Prof.Dr.Ahmet Öztürk,Bursa 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı sistemleri | |
1 | Sayılar I | |
2 | Sayı sistemleriyle ilgili problem çözümleri | |
2 | Sayılar II | |
3 | Cebir I | |
3 | Üslü ve köklü ifadeler | |
4 | Cebir II | |
4 | Kümeler ve mutlak değer | |
5 | Cebir III | |
5 | Çarpanlara ayırma | |
6 | Denklemler Ve Eşitsizlikler I | |
6 | özdeşlikler | |
7 | Denklemler Ve Eşitsizlikler II | |
7 | I.Dereceden denklemler | |
8 | Fonksiyon I | |
8 | II.Dereceden denklemler | |
9 | Eşitsizlikler | |
9 | Fonksiyon II | |
10 | I.ve II. Dereceden eşitsizliklerin çözümü | |
10 | Logaritma | |
11 | Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler | |
11 | Fonksiyonlar ve fonksiyon çeşitleri | |
12 | Fonksiyon işlemleri | |
12 | Türev I | |
13 | Fonksiyonların grafikleri,Parabol | |
13 | Türev II | |
14 | Genel örnek çözümleri | |
14 | İntegral |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türev kavramı kavrayabilir, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilir, Yüksek mertebeden türev alabilir, Türevin geometrik yorumunu yapabilir, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilir | |||
Temel matematik problemlerini çözebilir. | |||
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir. | |||
Üstel fonksiyonunun tersi olan logaritma fonksiyonunu kavrar, Logaritma fonksiyonunun grafiğini çizebilir, Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlem yapabilir | |||
Matris kavramını öğrenebilir, Matrisler arasında toplama, çıkarma çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilir | |||
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir | |||
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir | |||
Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerinin neler olduğunu hatırlayıp, aritmetik işlem yapabilir | |||
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir. | |||
İntegral kavramını kavrayabilir, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilir, belirli İntegrali kavrayabilir, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türev kavramı kavrayabilir, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilir, Yüksek mertebeden türev alabilir, Türevin geometrik yorumunu yapabilir, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel matematik problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematiksel ifadeleri anlayıp yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üstel fonksiyonunun tersi olan logaritma fonksiyonunu kavrar, Logaritma fonksiyonunun grafiğini çizebilir, Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlem yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris kavramını öğrenebilir, Matrisler arasında toplama, çıkarma çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilir, Birinci ve İkinci derece eşitsizlikleri çözebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenir, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve reel sayılar kümelerinin neler olduğunu hatırlayıp, aritmetik işlem yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İntegral kavramını kavrayabilir, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilir, belirli İntegrali kavrayabilir, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |