Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) | PFE401 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Şeyma ERBAY MERMER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin öğrenciye ; Ölçme değerlendirmeye İlişkin temel kavramları, Ölçme değerlendirmenin önemini kavraması, Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları öğrenmesi, Ölçme ve Ölçek türlerini öğrenmesi, Ölçme araçlarının özelliklerini öğrenmesi, Geleneksel ve alternatif ölçme yöntemlerini tanıması, Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını tanıması, Ölçme araçları hazırlamayı öğrenmesi, Ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel işlemleri öğrenmesi, Geçerli güvenilir ölçme aracı geliştirebilme tercih etmesi, Not verme ile ilgili işlemleri yapma becerilerini kazandırması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. |
Ders Kaynakları |
Büyüköztürk ,Ş. (2007) Sosyal bilimler için Veri analizi el kitabı. 7. Baskı, Pegem AYayıncılık
Turgut, M.F. (1990). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirmenin önemi | Ders |
2 | Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar (Ölçme, ölçüm, değerlendirme, değişken, sıfır.. vb. kavramlar) | Ders |
3 | Ölçme türleri, Ölçek Türleri ve onların ölçme değerlendirme ilişkisi | Ders |
4 | Ölçme araçlarının özellikleri | Ders |
5 | Bilişsel başarı testleri | Ders |
6 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | Ders |
7 | Geleneksel ve Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri | Ders |
7 | Geleneksel ve Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri | Ders |
9 | Ölçme aracı geliştirme süreci ve soru hazırlama | Ders |
10 | Geçerlik , geçerliği etkileyen faktörler | Ders |
11 | Madde analizleri ( Madde güçlük insi ve madde ayırtedicilik gücü hesaplamaları) | Ders |
12 | Güvenirlik, Güvenirliği hesaplama yöntemleri (Test tekrar testler, paralel testler, Kuder Richardson 20 ve KR21, Cronbach Alpha ve Cohen Kappa Testleri) | Ders |
12 | Güvenirlik, Güvenirliği hesaplama yöntemleri (Test tekrar testler, paralel testler, Kuder Richardson 20 ve KR21, Cronbach Alpha ve Cohen Kappa Testleri) | Ders |
14 | Merkezi dağılım ölçüleri, Normal dağılım, Z ve T istatistikleri hesaplamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ölçme ve ölçek türlerini ve özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemleri öğrenir | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Not verme ile ilgili temel işlemleri öğrenir | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçme ve ölçek türlerini ve özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Not verme ile ilgili temel işlemleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |