Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hematoloji | TLT203 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE |
Amaç |
Hematolojinin temel kavramları, normal ve patolojik süreçleri ve laboratuvar çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Hematoloji alanına genel bakış, Kanın yapısı, Kan hücrelerinin oluşumu ve mekanizmaları, Kan hastalıkları, Hematolojik testler hakkında teorik ve pratik bilgi |
Ders Kaynakları |
Powerpoint sunuları
www.kanbilim.com (internet sitesi) Gül Ç., Tosunoğlu M., Arıkan H., (2012), Genel Hematoloji Yiğit G., (2011), Hematoloji ve Endokrin Fizyolojisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 2 | 12 |
Final | Final | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hematolojiye genel bakış | |
2 | Kanın bileşimi, fiziksel ve yapısal özellikleri | |
3 | Hematopoez, Periferik Yayma hazırlama | |
4 | Hemogram,Kan Grupları ve Tayini | |
5 | Hematolojide Serolojik Testler | |
6 | Eritrosit yapısı ve fonksiyonları | |
7 | Lökosit yapısı ve fonksiyonları | |
8 | Ara sınav- Tekrar | Ders Gösterim Laboratuar |
8 | Lökosit yapısal bozuklukları | Ders Gösterim Laboratuar |
9 | Trombosit yapısı ve fonksiyonları | |
10 | Eritrosit yapısal bozuklukları ile ilişkili hastalıklar | |
11 | Hemoglobinin yapısal bozuklukları, Hemoglobin tayin yöntemleri | |
12 | Lökosit anormallikleri, Lökosit hastalıkları ve tanısal özellikleri | |
13 | Trombosit ve pıhtılaşmaya bağlı değişik sebeplere bağlı kanamalı hastalıklar | |
14 | Koagülasyon testleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hematolojinin temel kavramlarının, normal ve patolojik süreçlerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kan hücrelerinin yapılarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kan hücrelerinin yapısal bozukluklarını ve hastalıklarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hematoloji laboratuvar testlerini tanımlayabilir ve uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hematolojinin temel kavramlarının, normal ve patolojik süreçlerini tanımlayabilir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Kan hücrelerinin yapılarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Kan hücrelerinin yapısal bozukluklarını ve hastalıklarını tanımlayabilir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 |
Hematoloji laboratuvar testlerini tanımlayabilir ve uygulayabilir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |