Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Biyolojik Yöntemler | TLT202 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Moleküler biyolojik yöntemler konusunda bilgi ve becerileri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Temel moleküler biyoloji yöntemlerinin prensiplerinin açıklanması, bu yöntemlerin uygulama alanları ve kullanım amaçları |
Ders Kaynakları |
Powerpoint Sunuları, Temizkan G., Arda N., (2007), Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 9 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moleküler biyolojide kullanılan yöntemler: Genel bakış | |
2 | Parçalama (Homojenizasyon) Yöntemleri | |
3 | Ayırma (Separasyon), Saflaştırma (Pürifikasyon) ve Analiz Yöntemleri | |
4 | DNA'nın İzolasyonu ve Analizi | |
5 | Kandan DNA İzolasyonu | |
6 | Spektral Yöntemler | |
8 | Ara Sınav, Elektroforetik Yöntemler | Ders |
9 | Elektroforetik Yöntemler | |
10 | Agaroz Jel Elektroforezi (Uygulama) | |
11 | DNA'nın Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) ile Çoğaltılması | |
12 | Klasik Polimeraz Zincir Reaksiyonu Uygulaması | |
13 | Nükleik Asit Melezlemesine Dayalı Yöntemler | |
14 | Proteinlerin İzolasyonu, Analizi ve Saflaştırılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin işleyiş temellerini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DNA izolasyonu, Agaroz Jel Elektroforezi ve PCR yöntemlerinin uygulamasını yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin kullanım alanlarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin kullanım amacını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin işleyiş temellerini anlayabilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
DNA izolasyonu, Agaroz Jel Elektroforezi ve PCR yöntemlerinin uygulamasını yapabilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin kullanım alanlarını tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Moleküler biyolojide kullanılan analiz yöntemlerinin kullanım amacını tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |