Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klinik Biyokimya | TLT204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şaban KESKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci; Biyokimya temel kavramları ile canlılık arasındaki bağıntıyı kurabilecek ve biyokimyanın hastalıklar ile bağıntılarını açıklayabilecek, Klinik Biyokimya yöntemleri ve özelliklerini, Kan örnekleri ve yapısı, Bazı spesifik biyokimyasal olayları kavrayabilecektir. |
Ders İçeriği |
Tıbbi Biyokimya Laboratuvarını Tanıma, Klinik Laboratuvarda herhangi bir parametrenin çalışılma aşamaları, Klinik Laboratuvarda kullanılan numuneler, Antikoagülanlar, Hemoliz, İkter,Lipemi kavramları, Kan karıştırııcı Cihazlar ve numune çeşitleri, Biyokimyasal analizlerin sınıflandırılması, Klinik biyokimya Laboratuvarında kullanılan Teknikler, Miktar tayin yöntemleri, Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü ( Hormon Analiz Metotları),Özel Hücre Hormonları, Gebelikte tarama testleri, (beta HCG), Kan Glikoz, Lipit, Protein Analiz Metotları, Lipoproteinler, Keton Cisimcikleri ve Kolesterol Analiz Metotları. |
Ders Kaynakları |
DERS NOTLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klinik kimya yöntemleri, | |
2 | Tıbbi Biyokimya Laboratuvarını Tanıma | |
3 | Klinik Laboratuvarda herhangi bir parametrenin çalışılma aşamaları | |
4 | Klinik Laboratuvarda kullanılan numuneler, Antikoagülanlar, Hemoliz, İkter,Lipemi kavramları | |
5 | Kan karıştırııcı Cihazlar ve numune çeşitleri | |
6 | Biyokimyasal analizlerin sınıflandırılması | |
7 | Klinik biyokimya Laboratuvarında kullanılan Teknikler, Miktar tayin yöntemleri | |
8 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü ( Hormon Analiz Metotları) | |
9 | Özel Hücre Hormonları | |
10 | Gebelikte tarama testleri, (beta HCG) | |
11 | Kan Glikoz Analiz Metotları | |
12 | Kan Lipitleri Analizi | |
13 | Lipoproteinler, Keton Cisimcikleri ve Kolesterol Analiz Metotları | |
14 | Kan Protein Analiz Metotları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makro ve mikro moleküllerin normal ve hastalık durumundaki laboratuvar sonuçlarını sorgulayabilir. | |||
Klinik biyokimya laboratuvarının işleyişini bilir. | |||
Makromoleküllerin organizmadaki fonksiyonlarını sorgulayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro ve mikro moleküllerin normal ve hastalık durumundaki laboratuvar sonuçlarını sorgulayabilir. | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klinik biyokimya laboratuvarının işleyişini bilir. | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makromoleküllerin organizmadaki fonksiyonlarını sorgulayabilir. | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |