EN
  • Anasayfa
  • TLT126 Moleküler Mikrobiyoloji (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TLT126 - Moleküler Mikrobiyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moleküler Mikrobiyoloji TLT126 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım, tartışma, grup çalışması
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Adem KAYA
Ders Veren
Amaç

Mikroorganizmaların, virüs ve parazitlerin yapı ve özelliklerini kavrayan moleküler tekniklerle ayrımların nasıl olduğunu bilen ve laboratuarda moleküler tanımlama yöntemlerini kullanabilen ve mesleki uygulamalarında ilgili ilkeleri kullanan laborantlar yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, DNA ve RNA nedir? DNA İzolasyonu (DNA'nın farklı tekniklerle farklı grup organizmalardan izolasyonu), Replikasyon, Transkripsiyon ve translasyon mekanizmaları, Santral dogma kontrol mekanizmaları Moleküler tanılama yöntemleri, PCR, DNA-DNA homoloji çalışmaları, Elisa yöntemleri,

Ders Kaynakları Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş).
Moleculer Biology-David P. Clark
Molecular Biology Techniques-Walt Ream
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Ödev 1 Ödev 1 7 1 7
Final Final 9 1 9
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikrobiyolojiye giriş
3 Genetik kod (şifre) (DNA, RNA yapısı, farkları ve özellikleri)
4 Mikroorganizmaların farklı ortamlarda izolasyonu
5 DNA İzolasyonu (DNA'nın farklı tekniklerle farklı grup organizmalardan izolasyonu)
6 Polimeraz zincir reaksiyonu (PZR) ve gen çoğaltılması
7 Ara sınav
8 RNA İzolasyonu: Kandan tüm RNA izolasyonu
9 Agarose ve Akrilamid Jellerde İzole edilen DNA ve RNA ilePCR ürünlerinin Gözlenmesi
10 Dizileme çalışmaları (farklı dizileme teknikleri ve güncel durumu)
11 MLST gen bölgeleri (rpoB, gyrB, secA, tufA, recA gibi farklı gen bölgeleri ve kullanım alanları)
12 Vektörler (plazmit vektörler, faj vektörler ve viral vektörler)
13 Virüsler
14 Mikroorganzimaları Serolojik tanılama yöntemleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
PCR'ı açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bakteri sınıflandırmasındaki modern yöntemleri sayabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
PCR'ı açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Bakteri sınıflandırmasındaki modern yöntemleri sayabilir - - - - - - - - - - - - - -