Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Mikrobiyoloji | TLT126 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, grup çalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Adem KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Mikroorganizmaların, virüs ve parazitlerin yapı ve özelliklerini kavrayan moleküler tekniklerle ayrımların nasıl olduğunu bilen ve laboratuarda moleküler tanımlama yöntemlerini kullanabilen ve mesleki uygulamalarında ilgili ilkeleri kullanan laborantlar yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, DNA ve RNA nedir? DNA İzolasyonu (DNA'nın farklı tekniklerle farklı grup organizmalardan izolasyonu), Replikasyon, Transkripsiyon ve translasyon mekanizmaları, Santral dogma kontrol mekanizmaları Moleküler tanılama yöntemleri, PCR, DNA-DNA homoloji çalışmaları, Elisa yöntemleri, |
Ders Kaynakları |
Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş).
Moleculer Biology-David P. Clark Molecular Biology Techniques-Walt Ream |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye giriş | |
3 | Genetik kod (şifre) (DNA, RNA yapısı, farkları ve özellikleri) | |
4 | Mikroorganizmaların farklı ortamlarda izolasyonu | |
5 | DNA İzolasyonu (DNA'nın farklı tekniklerle farklı grup organizmalardan izolasyonu) | |
6 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PZR) ve gen çoğaltılması | |
7 | Ara sınav | |
8 | RNA İzolasyonu: Kandan tüm RNA izolasyonu | |
9 | Agarose ve Akrilamid Jellerde İzole edilen DNA ve RNA ilePCR ürünlerinin Gözlenmesi | |
10 | Dizileme çalışmaları (farklı dizileme teknikleri ve güncel durumu) | |
11 | MLST gen bölgeleri (rpoB, gyrB, secA, tufA, recA gibi farklı gen bölgeleri ve kullanım alanları) | |
12 | Vektörler (plazmit vektörler, faj vektörler ve viral vektörler) | |
13 | Virüsler | |
14 | Mikroorganzimaları Serolojik tanılama yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
PCR'ı açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bakteri sınıflandırmasındaki modern yöntemleri sayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PCR'ı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Plazmid DNA ekstraksiyonunu açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bakteri sınıflandırmasındaki modern yöntemleri sayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |