EN
  • Anasayfa
  • TLT128 Tıbbi Terminoloji (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TLT128 - Tıbbi Terminoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi Terminoloji TLT128 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim,
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin tıp dili ve tıp alanında kullanılan terimlerle tanıştırılması ve tıbbi terminolojinin kavranmasının ve öğrenciler tarafından kullanılabilirliğinin sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Temel tanım ve kavramlar, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması,Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler,Hareket sistemine ilişkin terimler, Solunum sistemine ilişkin terimler, Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler, Sindirim sistemine ilişkin terimler, Kan ve kan yapıcı organ terimleri, İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler,Ürogenital sistem, Doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler, Deri ve meme hastalıklarına ilişkin terimler, Göz ve kulağa ilişkin terimler

Ders Kaynakları Artukoğlu, A., Kaplan, A. ve Yılmaz, A. Tıbbi Terminoloji, Özden, M. Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu, M.T. ve Çam, M. Tıbbi Terminoloji, Güler, Ç. ve Çakır, B. Tıbbi Terminoloji, Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları
Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel tanım ve kavramlar, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler,
2 Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması
3 Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler,
4 Hareket sistemine ilişkin terimler,
5 Solunum sistemine ilişkin terimler,
6 Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler,
7 Kan ve kan yapıcı organ terimleri,
8 Ara Sınav
9 Sindirim sistemine ilişkin terimler;
10 İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler,
11 Ürogenital sistem,
12 Doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler,
13 Deri ve meme hastalıklarına ilişkin terimler,
14 Göz ve kulağa ilişkin terimler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Vücut sistemleri ve hastalıklar ilişkin tıbbi terimler ayırt etmek
Duyu organlarına ilişkin tıbbi terimler ayırt etmek
İnsan anatomisine ilişkin tıbbi terimleri ayırt etmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Vücut sistemleri ve hastalıklar ilişkin tıbbi terimler ayırt etmek 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
Duyu organlarına ilişkin tıbbi terimler ayırt etmek 3 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5 3 3 3
İnsan anatomisine ilişkin tıbbi terimleri ayırt etmek 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 3 3 3 3