Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su ve Atık Su Arıtım Yöntemleri | MOS107 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şaban KESKİN |
Ders Veren | Doç. Dr. Şaban KESKİN |
Amaç |
Tıbbi Lab. Teknikeri olarak, içme ve atıksuların doğada bulunma durumları, İçme suyu kaynakları, İçilebir suyun karakteristik özellikleri, İçme suyu arıtma teknikleri, atıksuların kaynakları ve çeşitleri, su kirleticileri, atıksuların arıtım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Ayrıca atıksuların çevreye verdiği zararlar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
İçme suyu kaynakları, İçilebir suyun karakteristik özellikleri, İçme suyu arıtma teknikleri, atıksuların doğada bulunma durumları, Atıksu kaynakları ve çeşitleri, Atıksuların arıtım yöntemleri, Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, |
Ders Kaynakları |
Atık Suların Arıtılması - Ahmet Samsunlu , Birsen Yayınevi.
Su ve Atıksu Mühendisliği, Nobel Yayıncılık, İsmail Toröz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atıksular ve içilebilir suların özellikleri ve doğada bulunma durumları, | |
1 | Atıksular ve içilebir suların özellikleri ve doğada bulunma durumları, | |
2 | İçilebir su standartları ve atıksu deşarj sınırları | |
3 | Atıksuların miktar ve özellikleri | |
4 | Atıksuların çevre ve insan sağlığı üzerine etkileri | |
5 | Su ve atıksu arıtma teknikleri | |
6 | Fiziksel arıtma yöntemleri, Filtrasyon, ve filtre çeşitleri | |
7 | Aktif çamur sistemleri ve kullanım alanları | |
8 | Ara Sınav, Çöktürme Çalışmaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyosorpsiyon | |
9 | Çöktürme çalışmaları | |
10 | Adsorpsiyon, sertlik giderme ve su sertliği | |
11 | Dezenfeksiyon, renk, koku ve tat kontrolü, | |
12 | Atıksulardan ağır metal ve boyarmadde giderim yöntemleri | |
13 | Biyolojik arıtma yöntemleri ve önemleri | |
14 | Fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtma yöntemlerinin karşılaştırılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İçme suyu Kaynaklarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İçme suyu arıtma tekniklerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İçme suyu Kaynaklarını bilir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İçme suyu arıtma tekniklerini bilir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |