Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Global Sağlık Sistemleri | MOS104 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Küresel sağlık politikalarını ve sağlık sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektif ile değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Sağlık Sistemleri, Sağlık Hizmetleri, Sistem Kavramı, Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması, Örnek Sağlık Sistemleri, Türk Sağlık Sistemi, Türk Sağlık Politikaları Tarihçesi |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve slaytlar
Khi V. Thai, Edward T. Wimberley, Sharon M. McManus, Handbook of International Health Care Systems Bruce J. Fried, Laura M. Gaydos, World Health Systems Challenges and Perspectives |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sistem Kavramı, Sistemin Bileşenleri , Sağlık Sistemi Kavramı ve Sağlık Sisteminin Bileşenleri | Tartışmalı Ders |
1 | Sistem Kavramı, Sistemin Bileşenleri , Sağlık Sistemi Kavramı ve Sağlık Sisteminin Bileşenleri | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlıkta İnsan Gücü Karşılaştırmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Hizmetlerinde Sunum Boyutu ve Sağlık Hizmeti Sunumu Modelleri | Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık Hizmetlerinde Hizmet Arzı ve Talebi | Tartışmalı Ders |
6 | Ulusal Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
7 | Özel Teşebbüs / Serbest Pazar Tipi Sağlık Sistemli Ülke Örnekleri-1 | Tartışmalı Ders |
8 | SINAV+ Özel Teşebbüs / Serbest Pazar Tipi Sağlık Sistemli Ülke Örnekleri | Tartışmalı Ders |
9 | Kapsayıcı / Bütüncü / Tekçil Hizmet Tipi Sağlık Sistemli Ülke Örnekleri | Tartışmalı Ders |
10 | Sosyalist / Kolektivist Tip Sağlık Sistemli Ülke Örnekleri | Tartışmalı Ders |
11 | Türk Sağlık Sistemi-1 | Tartışmalı Ders |
12 | Türk Sağlık Sistemi-2 | Tartışmalı Ders |
12 | Türk Sağlık Sistemi-2 | Tartışmalı Ders |
14 | SINAV+Türk Sağlık Sistemi-3 | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Global sağlık sistemlerinin neler olduğu bilir. Global sağlık sistemlerinin farklarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türk sağlık sisteminin özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık, Sağlık hizmetleri, Sağlık sistemleri kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türk sağlık sisteminin tarihsel gelişim aşamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Serbest-Kapsayıcı-Sosyalist sağlık sistemlerinin özelliklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Global sağlık sistemlerinin neler olduğu bilir. Global sağlık sistemlerinin farklarını tanır. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ||||
Türk sağlık sisteminin özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Sağlık, Sağlık hizmetleri, Sağlık sistemleri kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | |
Türk sağlık sisteminin tarihsel gelişim aşamalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Serbest-Kapsayıcı-Sosyalist sağlık sistemlerinin özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |