Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | TLT112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Halk sağlığı yaklaşımını ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmek |
Ders İçeriği |
Temel Halk Sağlığına Giriş, Çocuk ve Adolesan Sağlığı, Toplum Beslenmesi, Bağışıklama, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, İş sağlığı ve Güvenliği, Çevre ve Sağlık, Kadın Sağlığı, Aile Planlaması, Okul Sağlığı, Yetişkin Sağlığı, Sağlık Yönetimi |
Ders Kaynakları |
Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Halk Sağlığına Giriş, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
1 | Temel Halk Sağlığına Giriş, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Çocuk ve Adolesan Sağlığı, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
4 | Toplum Beslenmesi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Bağışıklama, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
6 | Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | İş sağlığı ve Güvenliği, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
8 | Ara Sınav, İş sağlığı ve Güvenliği, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | Çevre ve Sağlık, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Kadın Sağlığı, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | Aile Planlaması, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Okul Sağlığı, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Yetişkin Sağlığı, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Sağlık Yönetimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |