Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Epidemiyoloji | MOS214 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Adem KAYA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA |
Amaç |
Sağlık Yönetimi Bölümü 4.dönemde işlenen bu ders ile öğrencilere toplum sağlığının önemi ve bileşenlerinin, epidemiyolojik araştırma yöntemlerinin, toplum sağlığı için önemli olan sorunların epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirilmesinin öğretilmesi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Toplum sağlığının kavramsal çerçevesi, Toplum sağlığını etkileyen etmenler, Epidemiyoloji ve temel kavramları, Epidemiyolojik araştırma yöntemleri, Bulaşıcı Hastalık Epidemiyolojisi, Kronik Hastalıklar/Kanser Epidemiyolojisi Üreme Sağlığı Epidemiyolojisi, Geriatrik Epidemiyoloji, İş Sağlığı Epidemiyolojisi, Beslenme Epidemiyolojisi, Çevre Epidemiyolojisi |
Ders Kaynakları |
Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Sabahat Tezcan
Community and Public Health Nursing, Wolters Kluwer, Cherie Rector Epidemiyolojiye Giriş, Akademisyen Kitabevi, Emine Öncü ve Sümbüle Köksoy |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Toplum Sağlığını Etkileyen Etmenler | Ders |
3 | Epidemiyolojiye Giriş | Ders |
4 | Araştırmaya Giriş ve Araştırma Yöntemleri 1 | Ders |
5 | Araştırmaya Giriş ve Araştırma Yöntemleri 2 | Ders |
6 | Epidemiyolojide Özel Konular- Sürveyans-Tarama | Ders |
7 | Bulaşıcı Hastalık Epidemiyolojisi | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Kronik Hastalıklar ve Kanser Epidemiyolojisi | Ders |
10 | Ana Çocuk Sağlığı ve Üreme Sağlığı Epidemiyolojisi | Ders |
11 | Yaşlı Sağlığı ve Geriatrik Epidemiyoloji | Ders |
12 | İş Sağlığı Epidemiyolojisi | Ders |
13 | Beslenme Epidemiyolojisi | Ders |
14 | Çevre Sağlığı ve Çevre Epidemiyolojisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Epidemiyolojinin amacını ve kullanım alanlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplum sağlığının önemini ve ilkelerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplum sağlığı için önemli konuları epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Epidemiyolojinin amacını ve kullanım alanlarını açıklayabilir. | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Toplum sağlığının önemini ve ilkelerini açıklayabilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sıralayabilir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Toplum sağlığı için önemli konuları epidemiyolojik bakış açısıyla değerlendirebilir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |