EN
  • Anasayfa
  • TLT109 Enstrümantal Analiz (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TLT109 - Enstrümantal Analiz
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Enstrümantal Analiz TLT109 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Merve KESKİN
Ders Veren Doç. Dr. Merve KESKİN
Amaç

Öğrencilere maddenin bileşimi yapısı hakkında nicel ve nitel bilgi toplayabilmek amacıyla aletli analizler yapabilme becerisi kazandırmak. Bu amaçla kullanılan modern cihazlar hakkında teorik/pratik bilgileri ve çeşitli örneklerin nasıl analiz edileceğini öğretmek.

Ders İçeriği

Elektromanyetik radyasyon, optik cihaz bileşenleri, atomik spektroskopi, fotometri, florometri, kütle spektroskopi, X-Işını teknikleri, elektroanalitik teknikler

Ders Kaynakları Enstrümental Analiz İlkeleri, Yazarlar: Skoog, Holler, Nieman, Çeviri editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Prof. Dr. Hamza Yılmaz
1Analitik Kimya Temel İlkeler (Cilt II), Yazarlar: Skoog, West, Holler, Crouch, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Hamza Yılmaz
TS EN ISO / IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar
Instrumental Analysis Laboratory Notes,Prof.Dr.Adnan AYDIN
Instrumental Analysis, D.A.Skoog
Instrumental Analysis, Prof.Dr.Turgut GÜNDÜZ
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 4 12
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Laboratuvarda uyulması gereken kurallar, iş sağlığı ve güvenliği, atık yönetimi, cihaz kalibrasyonu, kalite ve akreditasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur Ders Tartışmalı Ders
2 Çözelti hazırlama, numuneyi kabul etme analize hazırlama, uygulamalı problem çözümü, elde edilen verilerin yorumlanması, raporlanması ve sonuçlarının kalite süreçlerine uygun bir şekilde sunulmasını hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
3 Spektrofotometrik analiz metotları, UV-spektrofotometre cihazının bileşenlerini tanıma, kalibrasyon grafiklerinin oluşturulması ve sonuçların hesaplanması hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
4 Atomik Spektroskopi; Numune Atomlaştırma Teknikleri, Atomik Absorbsiyon Cihazları, Atomik Absobsiyon Spektroskopide Girişimler, Analitik Teknikler, güncel yazılımlar, atık yönetimi ve laboratuvar güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
5 ICP/ICP-OES/ICP-MS cihazları çalışma prensibi, laboratuvar güvenliği, kalibrasyon grafiklerinin oluşturulması, sonuçların raporlanması, atık yönetimi, güncel yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
6 Kromotografi tekniklerini tanır, teknikler arasındaki farklılıkları açıklar. Farklı kromotografi teknikleri kullanılarak tasarlanan cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
7 İnce tabaka, kağıt ve kolon kromotografileri hakkında bilgi sahibi olur. Bu teknikleri iççeren güncel cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Gaz kromotografisi hakkında bilgi sahibi olur. Güncel yazlımları inceler, kalibrasyon grafiklerinin elde eilmesi, grafiklerin yorumlanması, sonuçların sunulması, analiz sonrası atık yönetimi ve laboratuvar hijyeni uygulamalarını yönetir. Ders Tartışmalı Ders
10 Sıvı kromotografisi hakkında bilgi sahibi olur. Güncel yazlımları inceler, kalibrasyon grafiklerinin elde eilmesi, grafiklerin yorumlanması, sonuçların sunulması, analiz sonrası atık yönetimi ve laboratuvar hijyeni uygulamalarını yönetir. Ders Tartışmalı Ders
11 Elektroanalitik teknikler konusunda bilgi sahibi olur. Elektroanalitik tekniklerinin diğer tekniklerden farkını açıklar, kalibrasyon eğreilerini elde eder, sonuçları yorumlar. Ders Tartışmalı Ders
12 SEM görüntüleme cihazı, XRD, FTIR cihazları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
13 TS EN ISO / IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar standardına göre kalite ve laboratuvar süreçlerini öğrenir. Balık kılçığı oluşturur. Dökümantasyon süreçlerini özetler. Analiz raporunu hazırlar, sunar ve sonuçların doğruluğunu kontrol eder. Kalite el kitabı, laboratuvar düzenir, atık yönetimi, hijyen gibi konularda bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
14 Uygulamalı problem çözümü, verilen analiz sonuçlarının doğruluğunun tespiti, karşılaştırma testleri, z skoru, düzenleyici önleyici faaliyet oluşturma konularında bilgi sahibi olur. Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar, iş sağlığı ve güvenliği, atık yönetimi, cihaz kalibrasyonu, kalite ve akreditasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İleri analtik tayin yöntemleri, kullanılan cihazlar ve güncel yazılımları hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Atık yönetimi, hijyen ve çevre hakkında bilgi sahibi olur. Laboratuvarda yapılan analizlerin yönetimi konusunda bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Çözelti ve numune hazırlama, analiz sonuçlarını raporlama konularında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar, iş sağlığı ve güvenliği, atık yönetimi, cihaz kalibrasyonu, kalite ve akreditasyon süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 4 5 4 3 4 5 4 2 4 1 5 4 4
İleri analtik tayin yöntemleri, kullanılan cihazlar ve güncel yazılımları hakkında bilgi sahibi olur 4 3 4 5 5 4 5 2 3 3 5 4 4
Atık yönetimi, hijyen ve çevre hakkında bilgi sahibi olur. Laboratuvarda yapılan analizlerin yönetimi konusunda bilgi sahibi olur 4 5 3 3 4 3 4 2 4 2 5 5 5
Çözelti ve numune hazırlama, analiz sonuçlarını raporlama konularında bilgi sahibi olur 4 3 3 4 4 4 4 2 5 2 5 5 4
Ortalama Değer 4 4 3,5 3,75 4,25 4 4,25 2 4 2 5 4,5 4,25