Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Laboratuvar Uygulamaları II | TLT223 | 3 | 0 + 4 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE |
Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR Öğr. Gör. Bilge ÇİFTCİ |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin, hastane laboratuvarında normal çalışma akışına uygun laboratuvar öncesi hazırlık, örnek çalışma ve sonuç verme işlemlerini gerçekleştirebilmeleri amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin hematoloji ve moleküler biyolojik yöntemler laboratuvarında yapılan test ve uygulamaların laboratuvar ortamında yapılması. |
Ders Kaynakları |
Hematoloji Laboratuvarı Uygulama Kitabı, Zeynep AKIDAĞI, Kapadokya Üniversitesi Yayınları, 2019
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
100
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 10 | 20 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Laboratuar |
2 | Laboratuvarda çalışanların uyması gereken genel kurallar | Laboratuar |
3 | Kan grubu tayini | Laboratuar |
4 | Periferik Kan Yayması | Laboratuar |
5 | Hücre Sayımı (Eritrosit Sayımı ) | Laboratuar |
6 | Hücre Sayımı (Lökosit Sayımı ) | Laboratuar |
7 | Hematokrit Tayini | Laboratuar |
8 | Kandan DNA İzolasyonu | Laboratuar |
9 | Kanama ve Pıhtılaşma Zamanı Ölçümü | Laboratuar |
10 | Osmotik Frajilite Testi | |
11 | Eritrosit Sedimantasyon Hızı (ESR) Ölçümü | Laboratuar |
12 | Coomb's Testi | Laboratuar |
13 | Cross Match (Çapraz Karşılaştırma) Testi | Laboratuar |
14 | İdrarda Sediment Analizi | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıbbi laboratuvarda prensiplerine göre çalışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Laboratuvar sonuçlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tıbbi laboratuvar tekniklerini uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çalışma ortamında iş birliği yapar, ekip çalışması içinde yer alır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çalışma ortamında iş birliği yapar, ekip çalışması içinde yer alır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi laboratuvarda prensiplerine göre çalışır. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | ;
Laboratuvar sonuçlarını değerlendirir. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | ;
Tıbbi laboratuvar tekniklerini uygular. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | ;
Çalışma ortamında iş birliği yapar, ekip çalışması içinde yer alır. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | ;
Çalışma ortamında iş birliği yapar, ekip çalışması içinde yer alır. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 |