Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen I | SCT103 | 1 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Ders Veren | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Amaç |
Dizayn, resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluşturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimi. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunması. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi. | |
2 | Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama. | |
3 | Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması. | |
4 | Desen çizerek dünya sanat tarihi içindeki örneklerle karşılaştırılması ve 15 dakikalık hızlı çizim teknikleri ve aynı uygulamanın ev ödevi şeklinde verilerek tekrarı. | |
5 | Ödev analizi ve eskiz defterlerinin kontrolü. | |
6 | Hareketsiz objelerden serbest çizim veya etüdler. | |
7 | Büyük boyutlu etüdler ve kompozisyonlar oluşturma. | |
8 | Klasik bir ustanın eserlerinden kopya (Ara Sınav). | |
7 | Büyük boyutlu etüdler ve kompozisyonlar oluşturma. | |
10 | Modelden çizim. | |
10 | Modelden çizim. | |
12 | Kömür kalem ile büyük boyutlu çizimler. | |
12 | Kömür kalem ile büyük boyutlu çizimler. | |
14 | Ödev kontrolleri ve serbest çizimlere devam. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | |||
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | |||
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | |||
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | |||
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 |
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Kendi çalışmalarını sorgular, estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |