EN
  • Anasayfa
  • SCT107 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT107 - 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I SCT107 1 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Amaç

Seramik malzemesinin üç boyutlu biçimlendirmedeki plastik olanaklarını öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Biçimlendirme ve sonuçlandırma hakkında bilgi veren konuları içerir.

Ders Kaynakları Seramik
Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik malzemesinin plastik olanakları Tartışmalı Ders
1 Seramik malzemesinin plastik olanakları Tartışmalı Ders
3 Seramik malzeme ile biçimlendirme teknikleri
4 Seramik elle şekillendirme yöntemi Laboratuar
4 Seramik elle şekillendirme yöntemi Laboratuar
6 Seramik plaka açma yöntemi
7 Seramik boyaları ve sırlarının biçime olan katkısı Laboratuar
8 VİZE: Seramik çamurlarının farkları ve yöntemleri Laboratuar
9 Seramikte rötuş uygulaması
10 Seramik Pişirimi Laboratuar
11 Seramik malzemenin onarılması ve hataların düzeltilmesi Laboratuar
12 Sırlama ve Sırlı Pişirim Laboratuar
13 Sırlama ve sırlı pişirim
14 Eserlerin değerlendirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tasarım uygulanacaktır. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. 5 5 5 3 3 4 4 4 3 5 5 3 5 4 3
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. 5 3 4 4 2 1 1 2 1 4 3 2 5 3 1
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 4 3
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. 5 4 5 3 4 5 4 4 3 5 5 3 5 4 3
Tasarım uygulanacaktır. 5 5 5 4 4 5 4 4 4 5 5 3 5 4 3