Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı I | SCT107 | 1 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Amaç |
Seramik malzemesinin üç boyutlu biçimlendirmedeki plastik olanaklarını öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Biçimlendirme ve sonuçlandırma hakkında bilgi veren konuları içerir. |
Ders Kaynakları |
Seramik
Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Tartışmalı Ders |
1 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Tartışmalı Ders |
3 | Seramik malzeme ile biçimlendirme teknikleri | |
4 | Seramik elle şekillendirme yöntemi | Laboratuar |
4 | Seramik elle şekillendirme yöntemi | Laboratuar |
6 | Seramik plaka açma yöntemi | |
7 | Seramik boyaları ve sırlarının biçime olan katkısı | Laboratuar |
8 | VİZE: Seramik çamurlarının farkları ve yöntemleri | Laboratuar |
9 | Seramikte rötuş uygulaması | |
10 | Seramik Pişirimi | Laboratuar |
11 | Seramik malzemenin onarılması ve hataların düzeltilmesi | Laboratuar |
12 | Sırlama ve Sırlı Pişirim | Laboratuar |
13 | Sırlama ve sırlı pişirim | |
14 | Eserlerin değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasarım uygulanacaktır. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verilen konuya göre eskiz taslağı hazırlayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Şekillendirmede kullanılan çamur çeşitlerini tanıyabilecektir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 |
Ürünün özellikleri ve uygulama gereksinimleri belirlenecektir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Kaba taslağı şekillendirmek için kullanılan yönteme göre hazırlanır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Tasarım uygulanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |