EN
  • Anasayfa
  • SCT113 Teknik Resim ve Perspektif I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT113 - Teknik Resim ve Perspektif I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik Resim ve Perspektif I SCT113 1 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Ozan BEBEK
Ders Veren Prof. Kadir SEVİM
Amaç

Seramik tasarımcısının tasarım ve üretim aşamasında kullanması için Teknik Resim kuralları, çizim standartlarını ortalama değerde bilmesini ve uygulayabilmesini amaçlar

Ders İçeriği

Teknik çizimde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması ve çizim kuralları. Geometrik çizimler. İzdüşümler ve görünüş çıkarma. Perspektif (aksonometrik, eğik) görünüşler. Kesit alma ve kesit görünüşler. Ölçek ve ölçülendirme.

Ders Kaynakları Açıklamalı Uygulamalı Teknik Resim, Yıldırım Ertürkan, Aktüel Ofset Tanıtım Hizmetleri Eylül 2011 Eskişehir
Teknik Resim, İplikçioğlu,M, Koparal A.H Önsöz Basım Yayıncılık 2005 İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 5 30
Ödev 2 Ödev 2 6 5 30
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Teknik çizim araç-gereç ve aletleri tanıtımı ve kullanımı. Teknik çizimlerde kullanılan çizgi çeşitleri
2 Teknik çizimlerde kullanılan çizgi çeşitleri
3 Geometrik çizimler, çokgen çizimleri, teğetler, yaylar, oval ve elips çizimleri
3 Geometrik çizimler, çokgen çizimleri, teğetler, yaylar, oval ve elips çizimleri
6 İzdüşümler; noktanın, doğrunun, düzlemlerin, izdüşümleri, doğru boyutlandırma
6 İzdüşümler; noktanın, doğrunun, düzlemlerin, izdüşümleri, doğru boyutlandırma
7 Görünüş çıkarma,parça konumunun belirlenmesi, görünüş çeşitleri, görünüş sayısının belirlenmesi
8 Görünüş çıkarma,parça konumunun belirlenmesi, görünüş çeşitleri, görünüş sayısının belirlenmesi/Ara Sınav
9 Tek görünüşlü, iki görünüşlü, üç görünüşlü parçaların çizimi.
10 Ölçülendirme kuralları, ölçülendirme uygulamaları
11 Perspektiflerin tanımı, çeşitleri,basit geometrik çizimlerin perspektiflerinin çizilmesi. Perspektiflerin ölçülendirilmesi.
12 Perspektiflerin tanımı, çeşitleri, basit geometrik çizimlerin perspektiflerinin çizilmesi. Perspektiflerin ölçülendirilmesi.
13 Kesit alma ve kuralları, tam kesit, yarım kesit çizimleri
14 Yüzey pürüzlülüğü ve yüzey işleme işaretleri. Tolerans ve toleransların resim üzerinde gösterilmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel çizim kurallarını ve standartlarını kullanabilecektir.
Ölçek, ölçek çeşitleri ve ölçülendirme tekniklerini teknik çizimlerine uyarlar.
Çizim aletlerini kullanarak geometrik şekiller çizer.
Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir.
Basit cisimlerin üç boyutlu görünüşlerini çizebilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Temel çizim kurallarını ve standartlarını kullanabilecektir. 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 4 5
Ölçek, ölçek çeşitleri ve ölçülendirme tekniklerini teknik çizimlerine uyarlar. 3 4 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 3 5 4
Çizim aletlerini kullanarak geometrik şekiller çizer. 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4
Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilecektir. 5 3 5 3 5 3 5 5 5 3 5 5 5 3 5
Basit cisimlerin üç boyutlu görünüşlerini çizebilecektir. 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 5 3