Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Sanat Eğitimi II | SCT102 | 2 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ,Örgün |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Renk, form ve strüktür hakkında bilgi veren konuları ve ekip çalışmasını içerir. |
Ders Kaynakları |
Wassily Kandinsky, Johannes Itten, Joseph Albers, Ludwig Wittgenstein Archer, Michael, Art Since 1960 (World of Art) Ders notları Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 11 | 55 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk. | |
2 | Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi. | |
3 | Yalın renk kontrastı. | |
4 | Açık- koyu renk kontrastı . | |
5 | Sıcak- soğuk renk kontrastı. | |
6 | Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı. | |
7 | Simultane Kontrast | |
8 | Ara Sınav, Simultane kontrast 2 | |
9 | Kalite kontrastı | |
10 | Miktar kontrastı | |
11 | Rengin tekrarı - renk perspektifi ve renk -form ilişkisi. | |
12 | Tasarımda strüktür, malzeme kolajı. | |
13 | Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 1 | |
14 | Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman 2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir. | |||
Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir. | |||
Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir. | |||
Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | |||
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görme ve algılama yetisine sahip olarak yaratıcı kimliğini geliştirir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Görsel anlatımda kullandığı öğeleri psikolojik ve fizyolojik olarak tanımlayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Tasarımın temel ilkelerini uygulamalı olarak öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Görsel anlatımda renkleri etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Görsel anlatımda renk, strüktür ve form ilişkilerini kurar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |