EN
  • Anasayfa
  • SCT108 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT108 - 3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı II SCT108 2 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma.

Ders Kaynakları Seramik Temel Sanat Eğitimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel ders tanıtımı, çamur dönüştürme Ders Laboratuar
2 Seramik serbest form şekillendirme Laboratuar
2 Seramik serbest form şekillendirme Laboratuar
4 Seramik dokulu form uygulamaları Laboratuar
5 Seramik birim tekrarları ile form oluşturma Laboratuar
6 Seramik aplikasyon uygulamaları Laboratuar
7 Seramik özgün form üzerine renkli astar denemeleri Laboratuar
8 VİZE: Uygulama kritikleri Tartışmalı Ders
9 Seramik özgün form üzerine oksit uygulama Laboratuar
10 Seramik özgün form üzerine pigment uygulama Laboratuar
11 Seramik pişirimi ve sırlama Laboratuar
12 Özgün form tasarımı Tartışmalı Ders Laboratuar
13 Özgün form uygulama Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Bisküvi Pişirimi, Sırlama, sır rötuşu ve Değerlendirme Tartışmalı Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığını kavrar. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
malzeme ve tekniği kullanış biçimini kavrar Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin ,formun ve dokunun uygulamada etkisini algılar. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
skiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığını kavrar. 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
malzeme ve tekniği kullanış biçimini kavrar 5 4 5 4 5 4 4 3 3 5 4 3 5 4 3
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin ,formun ve dokunun uygulamada etkisini algılar. 5 4 5 3 5 4 3 3 4 5 3 3 5 3 3
skiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder. 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5 5 5 5