Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
3 Boyutlu Biçimlendirme Tasarımı II | SCT108 | 2 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma. |
Ders Kaynakları |
Seramik Temel Sanat Eğitimi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel ders tanıtımı, çamur dönüştürme | Ders Laboratuar |
2 | Seramik serbest form şekillendirme | Laboratuar |
2 | Seramik serbest form şekillendirme | Laboratuar |
4 | Seramik dokulu form uygulamaları | Laboratuar |
5 | Seramik birim tekrarları ile form oluşturma | Laboratuar |
6 | Seramik aplikasyon uygulamaları | Laboratuar |
7 | Seramik özgün form üzerine renkli astar denemeleri | Laboratuar |
8 | VİZE: Uygulama kritikleri | Tartışmalı Ders |
9 | Seramik özgün form üzerine oksit uygulama | Laboratuar |
10 | Seramik özgün form üzerine pigment uygulama | Laboratuar |
11 | Seramik pişirimi ve sırlama | Laboratuar |
12 | Özgün form tasarımı | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Özgün form uygulama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Bisküvi Pişirimi, Sırlama, sır rötuşu ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığını kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
malzeme ve tekniği kullanış biçimini kavrar | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin ,formun ve dokunun uygulamada etkisini algılar. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
skiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaya çıkan çalışmaların sergilenebilir düzeye ulaşıp ulaşmadığını kavrar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin diğer disiplinlerle ilişkilerini ve birlikteliklerini irdeleyebilmeye, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
malzeme ve tekniği kullanış biçimini kavrar | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
üç boyutlu biçimlendirme yoluyla hacmin ,formun ve dokunun uygulamada etkisini algılar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
skiz aşamasından itibaren tüm aşamalarda ürettiği çözüm önerileriyle, tartışmalara katılıma teşvik eder. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |