Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Model Kalıp Biçimlendirme II | SCT110 | 2 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstride kullanılan model ve kalıplama yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
El ile şekillendirilecek model ve kalıp yapım yöntemleri öğretmeyi içerir |
Ders Kaynakları |
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul
Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.İki ya da daha fazla parçada kalıplanabilecek bir seramik form belirlenerek hakkında araştırma yapılması. Bu formdan çıkışlı özgün bir form oluşturulması. Formun teknik ve model çizimlerinin yapılması | |
2 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.İki ya da daha fazla parçada kalıplanabilecek bir seramik form belirlenerek hakkında araştırma yapılması. Bu formdan çıkışlı özgün bir form oluşturulması. Formun teknik ve model çizimlerinin yapılması | |
3 | Teknik çözümleme ve model hazırlanması | |
3 | Teknik çözümleme ve model hazırlanması | |
5 | Çok parçalı kalıbın alınması | |
5 | Çok parçalı kalıbın alınması | |
7 | Çok parçalı kalıbın kurutulması | |
8 | Çok parçalı kalıbın kurutulması / Ara Sınav | |
9 | Kalıbın kurutması ve döküme hazır hale getirilmesi | |
11 | Tasarlanan ürünün kalıptan döküm yöntemiyle üretilmesi ve rotüşlanması | |
11 | Tasarlanan ürünün kalıptan döküm yöntemiyle üretilmesi ve rotüşlanması | |
12 | Tasarlanan ürünün bisküvi ve sırlı pişirimi | |
12 | Tasarlanan ürünün bisküvi ve sırlı pişirimi | |
14 | Dosya değerlendirmesi ve sunum |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarlayacağı endüstriyel seramik ürün hakkında veriler toplayabilir. | |||
Tasarımını yaptığı ürünün modelini ve kalıbını teknik olarak çözümleyebilir. | |||
Kalıbını aldığı modeli üretime alır.(döküm, sırlama ve pişirim) Ürün hakkında raporlama yapabilir, görsel sunum hazırlayabilir. | |||
Tasarladığı üründe ürün-fonksiyon ilişkisi kurabilir. | |||
Ürün hakkında topladığı verileri seramik ürün tasarımında kullanarak bir ürün tasarlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarlayacağı endüstriyel seramik ürün hakkında veriler toplayabilir. | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Tasarımını yaptığı ürünün modelini ve kalıbını teknik olarak çözümleyebilir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Kalıbını aldığı modeli üretime alır.(döküm, sırlama ve pişirim) Ürün hakkında raporlama yapabilir, görsel sunum hazırlayabilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Tasarladığı üründe ürün-fonksiyon ilişkisi kurabilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Ürün hakkında topladığı verileri seramik ürün tasarımında kullanarak bir ürün tasarlayabilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |