Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Kavramları | SCT203 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, soru-yanıt, anlatım. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK |
Ders Veren | Arş. Gör. Fatma ÇİFTÇİ |
Amaç |
Temel sanat kavramlarını tanımlayabilmek ve sanatsal çalışma alanlarında teorik bilgiyi kullanabilmek. |
Ders İçeriği |
Temel sanat kavramları, sanatın tanımı, sanatçı ve sanat eseri kavramları, sanat türleri, sanatta dil oluşturmanın önemi. |
Ders Kaynakları |
Sanat Nedir, Arthur C. Danto, Sel Yayıncılık.
Soyutlama ve Özdeşleyim, Wilhelm Worringer, Hayalperest Yayınevi. Dünya Tarihinin Yapısı: Üretim Tarzlarından Mübadele Tarzlarına, Kojin Karatani, Metis Yayınları. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık. Yeni Kültürel Çalışmalar: Kuramsal Serüvenler, G. Hall, C. Birchall, Say Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavram, sanat, kültür ve tasarımın tanımlanması ve aralarında ilişkiler kurulması. | |
2 | Sanat ve kültüre dair tarihsel bir bakış açısının ortaya konulması. | |
3 | Sanatın amaçları ve ortaya çıkış nedenlerinin tartışılması. | |
4 | Kuramın tanımlanması ve sanat açısından neleri ifade ettiğinin araştırılması. | |
5 | Biçim ve anlamın fikir geliştirme açısından öneminin tartışılması. | |
6 | Biçim ve organizasyon ilkelerinin açıklanması. | |
7 | Avant-garde teriminin anlaşılması. | |
8 | Sanat ve tasarım arasında ilişkiler kurulması. | |
9 | Soyut, somut, özdeşleyim ve endüstri ürünü gibi kavramlar göz önüne alınarak tasarım teriminin ortaya çıkış sürecinin incelenmesi. | |
10 | Teknik, yöntem ve yaklaşımların geliştirilmesi üzerine tartışılması. | |
11 | Postmodern yaklaşımların tartışılması. | |
12 | Postmodern süreçlerde kültür kavramının yerinin incelenmesi. | |
13 | Yapısalcılık ve Postyapısalcılık gibi düşünce biçimlerinin anlaşılması. | |
14 | Kuramsal serüvenlerden yola çıkarak kültürel çalışmaların kapsamı hakkında çıkarımların yapılması ve bunlarla ilgili çeşitli araştırma konularının işaret edilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatın kavramsal boyutunu kavrar. | |||
Temel sanat kavramlarını anlar ve değerlendirir. | |||
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırır. | |||
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt eder. | |||
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatın kavramsal boyutunu kavrar. | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Temel sanat kavramlarını anlar ve değerlendirir. | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Tarihsel ve kültürel olarak farklılaşan sanat anlayışlarını karşılaştırır. | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Sanat kavramlarının tarihsel değişimini ayırt eder. | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Sanatın kavramsal boyutunu tarihsel bağlamda analiz eder. | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |