EN
  • Anasayfa
  • SCT204 Sanat ve Sanat Kuramları (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT204 - Sanat ve Sanat Kuramları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat ve Sanat Kuramları SCT204 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Gönül ESENTÜRK
Ders Veren
Amaç

Sanat Kuramları dersinde sanat yapıtlarının belli teorik yaklaşımlar bağlamında analizi ve yorumunun yapılması amaçlanır.

Ders İçeriği

Sanat Kuramları dersinin içeriği, çeşitli tarihsel dönemlerden ve coğrafyalardan sanat yapıtları üzerinden ele alınan biçime odaklı veya kültürel yapı temelli teorik yaklaşımlardır.

Ders Kaynakları Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Sentez Yayınları.
Charles Harrison, Paul Wood, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları.
Cynthia Freeland, Sanat Kuramı, Dost Kitabevi.
Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra, Ayrıntı Yayınları.
Hal Foster, Gerçeğin Geri Dönüşü Yüzyılın Sonunda Avangard, Ayrıntı Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 10 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sanat kavramının ve sanat kuramlarının açıklanması.
2 Sanat, estetik ve sanat eleştirisi arasında bağlantıların kurulması ve estetik kuramlarının açıklanması.
4 Yirminci yüzyıl sanatlarının tarihsel bir bakış açısıyla incelenmesi.
4 Yirminci yüzyıl sanatlarının tarihsel bir bakış açısıyla incelenmesi.
6 Platon, Aristoteles ve Plotinos'un bilgi ve sanat ile ilgili düşüncelerinin tartışılması.
6 Platon, Aristoteles ve Plotinos'un bilgi ve sanat ile ilgili düşüncelerinin tartışılması.
7 Kant ve Hegel'in düşüncelerinde güzel kavramının yerinin araştırılması.
7 Kant ve Hegel'in düşüncelerinde güzel kavramının yerinin araştırılması.
9 Nietzsche, Freud ve Bergson'un düşünceleri ve sanat arasında bağlantıların kurulması.
9 Nietzsche, Freud ve Bergson'un düşünceleri ve sanat arasında bağlantıların kurulması.
11 Benjamin, Adorno ve Lukacs'ın kültür ve sanata farklı yönlerden bakışının anlaşılması.
12 Santayana, Croce ve Brecht'in kültür ve sanata farklı yönlerden bakışının anlaşılması.
13 Heidegger, Sartre ve Ingarden'ın düşüncelerinde bilgi, varlık ve sanat ile ilgili düşüncelerin tartışılması.
14 Gadamer, Goodman ve Eco'nun düşüncelerinin incelenip açık yapıt kavramının tartışılması.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci farklı teoriler arasında karşılaştırmalar yapabilir.
Öğrenci modern ve postmodern süreçler arasındaki bağlantıları kurabilir.
Öğrenci farklı teorik yöntemleri kullanarak sanat yapıtlarını analiz edebilir.
Öğrenci farklı sanat teorisyenlerini ve teori yöntemlerini tanımlayabilir.
Öğrenci farklı sanat yapıtları arasında karşılaştırma yapabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci farklı teoriler arasında karşılaştırmalar yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci modern ve postmodern süreçler arasındaki bağlantıları kurabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci farklı teorik yöntemleri kullanarak sanat yapıtlarını analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci farklı sanat teorisyenlerini ve teori yöntemlerini tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci farklı sanat yapıtları arasında karşılaştırma yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -