Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Teknolojisi II | SCT206 | 4 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır. |
Ders İçeriği |
Seçilen bünye konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmalarının içerir. |
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik çamur çeşitleri, özellikleri, sıcaklık ilişkileri | |
2 | Seramik çamurlarının formülsel anlatımı | |
3 | Seramik bünyelerinde kullanılan hammaddelerin özellikleri | |
4 | Seramik bünyeleri oluşturan hammaddelerin bünyeye etkisi | |
5 | Üçlü bünye sistemleri | |
6 | Bünyede genleşme, kızdırma kaybı hesaplanması. | |
7 | Arasınav | |
8 | Seramik bünyelere uygulanan testler ve seramik hataları | |
9 | Pişirmenin tanımı ve pişirme sırasında meydana gelen reaksiyonlar | |
10 | Farklı fırın tipleri ve pişirme türleri | |
11 | Laboratuvar uygulamaları | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
14 | Dönem sonu sınavı ve değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | |||
Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | |||
Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | |||
Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | |||
Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
Çamur renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Çamur reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
Çamur renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
Farklı hammaddelerin çamur içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |