EN
  • Anasayfa
  • SCT208 Yüzeysel Tasarım II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT208 - Yüzeysel Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yüzeysel Tasarım II SCT208 4 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren
Amaç

Yüzeysel Tasarım 1 profesyonel anlamda duvar panolarını kapsayan bu ders öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar.

Ders İçeriği

Ders, form ve fon ilişkileri kapsamında farklı malzemelerle yüzey değerlendirme tekniklerini kapsar.

Ders Kaynakları Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 7 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi
2 Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon
2 Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon
4 Form-Fon Iliskileri Dairenin Tanimi ve Kompozisyon Içindeki Etkisi
5 Form-Fon Iliskileri Elemanter Sistem Ile Yüzeyin Düzenlenmesi
6 Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar Ders Laboratuar
7 Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari
8 Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge ve renk çalışmaları Ders Laboratuar
9 Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Tasarima Etkisi,
10 Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Denge
12 Form-Fon Iliskileri, Tasarim Ders Laboratuar
12 Form-Fon Iliskileri, Tasarim Ders Laboratuar
12 Form-Fon Iliskileri, Tasarim Ders Laboratuar
14 Form-Fon Iliskileri, Degerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. 5 4 5 5 5 5 3 5 5 5 4 5 5 3 3
Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. 5 4 5 5 5 4 3 5 5 5 4 3 5 3 3
Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 3 3
Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt 5 4 5 5 5 4 3 5 4 5 3 3 5 3 4