Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzeysel Tasarım II | SCT208 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yüzeysel Tasarım 1 profesyonel anlamda duvar panolarını kapsayan bu ders öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ders, form ve fon ilişkileri kapsamında farklı malzemelerle yüzey değerlendirme tekniklerini kapsar. |
Ders Kaynakları |
Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 7 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi | |
2 | Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon | |
2 | Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon | |
4 | Form-Fon Iliskileri Dairenin Tanimi ve Kompozisyon Içindeki Etkisi | |
5 | Form-Fon Iliskileri Elemanter Sistem Ile Yüzeyin Düzenlenmesi | |
6 | Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar | Ders Laboratuar |
7 | Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari | |
8 | Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge ve renk çalışmaları | Ders Laboratuar |
9 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Tasarima Etkisi, | |
10 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Denge | |
12 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
12 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
12 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | Ders Laboratuar |
14 | Form-Fon Iliskileri, Degerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |
Tasarımlarını seramik malzeme ile şekillendirebilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecekt | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |