EN
  • Anasayfa
  • SCT301 Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT301 - Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi SCT301 5 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Elif AĞATEKİN
Ders Veren Prof. Elif AĞATEKİN
Amaç

Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, Dünyada Sanayi Devrimi sonrasında başlayan değişimlerle birlikte seramiğin çağdaş sanatın malzemesine dönüşüm süreci hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste Sanayi Devrimi sonrasında Dünyada yaşanan değişimler, 19. yy. sonu ile başlayan sanat hareketlerinin günümüze değin yansımaları Avrupa’da seramiğin çağdaş sanatın ifade dilinde önemli bir araca dönüşme süreci değerlendirilir.

Ders Kaynakları 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık
Modernizmin Serüveni, Der. Enis Batur, YKY
Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi
Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre yayınları
Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 2 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2 Sanayi Devrimi, Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa’da Seramik Sanatı
3 Arts & Crafts Art Nouveau, Art Deco, Seramikte Fütürizm ve Mazzotti
4 Bauhaus,De Stijl,Uzakdoğu Etkisi: Bernard Leach Ekolü ve Stüdyo Seramikleri
5 Seramiğin Gelişim Sürecinde Alan Dışı Etkenler: Modernizm, Dışavurumculuk, Kübizm
7 Dadaizm Ve Kavramsal Sanat Olgusu, Kolaj Ve Hazır Malzeme Olgusu
8 Vize Sınavı
9 Seramiği İlk Kez Sanatsal İfade Aracı Olarak Kullanan Sanatçılar: Matisse, Miro,Chagall, Picasso, Hundertwasser, Braque, Dali, Léger
10 Avrupa’da Modern Seramik Sanatı, Postmodernist Yaklaşımlar, Amerika Etkisi: Seramik Heykel Olgusu Ve Figüratif Seramikler
11 Ardıl İşlevsellik Klasik - Modern Sentezci Yönelim, Soyut - Özgün Form Yönelimi ile Organik - Plastik Yaklaşımlar
12 Konstrüktivizm, Anıtsal Seramik Olgusu ve Kent Mobilyaları, Enstalasyon, Sadeleşme ve Minimalizm
13 Çağdaş Seramik Sanatında Yeni Eğilimler
14 Post Endüstriyel Süreç ve Çağdaş Seramik Sanatına Yansımaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme çıkabilecek soruları cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi
Dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi
Alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme çıkabilecek soruları cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi 4 3 5 3 3 5 5 4 3 5 3 5 3 5 3
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi 5 3 4 5 4 3 5 3 4 5 3 5 4 3 5
Dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması 4 4 5 5 3 5 4 4 4 5 3 4 5 3 3
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi 3 5 5 3 5 3 5 5 4 5 5 4 3 4 5
Alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması 5 4 3 5 3 4 4 5 4 4 5 3 5 3 4