Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Seramik ve Cam Sanatı Tarihi | SCT301 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Elif AĞATEKİN |
Ders Veren | Prof. Elif AĞATEKİN |
Amaç |
Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, Dünyada Sanayi Devrimi sonrasında başlayan değişimlerle birlikte seramiğin çağdaş sanatın malzemesine dönüşüm süreci hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste Sanayi Devrimi sonrasında Dünyada yaşanan değişimler, 19. yy. sonu ile başlayan sanat hareketlerinin günümüze değin yansımaları Avrupa’da seramiğin çağdaş sanatın ifade dilinde önemli bir araca dönüşme süreci değerlendirilir. |
Ders Kaynakları |
20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık
Modernizmin Serüveni, Der. Enis Batur, YKY Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre yayınları Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 2 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Sanayi Devrimi, Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa’da Seramik Sanatı | |
3 | Arts & Crafts Art Nouveau, Art Deco, Seramikte Fütürizm ve Mazzotti | |
4 | Bauhaus,De Stijl,Uzakdoğu Etkisi: Bernard Leach Ekolü ve Stüdyo Seramikleri | |
5 | Seramiğin Gelişim Sürecinde Alan Dışı Etkenler: Modernizm, Dışavurumculuk, Kübizm | |
7 | Dadaizm Ve Kavramsal Sanat Olgusu, Kolaj Ve Hazır Malzeme Olgusu | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Seramiği İlk Kez Sanatsal İfade Aracı Olarak Kullanan Sanatçılar: Matisse, Miro,Chagall, Picasso, Hundertwasser, Braque, Dali, Léger | |
10 | Avrupa’da Modern Seramik Sanatı, Postmodernist Yaklaşımlar, Amerika Etkisi: Seramik Heykel Olgusu Ve Figüratif Seramikler | |
11 | Ardıl İşlevsellik Klasik - Modern Sentezci Yönelim, Soyut - Özgün Form Yönelimi ile Organik - Plastik Yaklaşımlar | |
12 | Konstrüktivizm, Anıtsal Seramik Olgusu ve Kent Mobilyaları, Enstalasyon, Sadeleşme ve Minimalizm | |
13 | Çağdaş Seramik Sanatında Yeni Eğilimler | |
14 | Post Endüstriyel Süreç ve Çağdaş Seramik Sanatına Yansımaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme çıkabilecek soruları cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi | |||
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi | |||
Dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması | |||
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi | |||
Alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme çıkabilecek soruları cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 |
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 |